کد خبر: ۳۰۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022June 06
در دیدار دکتر عین اللهی و دکتر حسن الغباش تاکید شد؛
دکتر حسن الغباش گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه، تاریخی و دیرینه است و قطعا چنین پیشینه و پشتوانه ای در ادامه همکاری ها تاثیر مثبت خواهد داشت.
شفاآنلاین>سلامت>در دیدار دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه، بر تحکیم روابط دو کشور در حوزه سلامت تاکید شد.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر بهرام عین اللهی، در دیدار دکتر حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشور دوست و برادر سوریه، خاطرنشان کرد: بین مردم دو کشور ایران و‌سوریه ارتباط عمیقی وجود دارد. 

وی گفت: در ژنو نیز تاکید کردم که باید به سمت برداشتن مرزهای علمی کشورهای دوست برویم، زیرا برداشتن مرزهای علمی و دانشگاهی قدرت ما را افزایش می دهد. 

دکتر عین اللهی ادامه داد: دانشمندان و پزشکان سوری را توانمند می دانیم و خواستار ارتباط دوجانبه با آنها هستیم؛ در این مسیر باید به صورت اجرایی و زمان بندی شده برنامه مشخص و هدفمندی داشته باشیم و به سمت اهداف مشترک پیش برویم.

وی با اشاره به همکاری های دارویی دو کشور، اضافه کرد: کاملا آماده روان سازی روابط و حذف موانع بوروکراتیک هستیم و انتظار داریم متقابلا این رویکرد در سوریه هم اتخاذ شود.

وی همچنین درخصوص تبادل تجارب و همکاری در زمینه بیماری های بومی و منطقه ای مشترک میان دو‌کشور ، تاکید کرد. 

وزیر بهداشت کشورمان در ادامه بیان کرد: سازمان غذا و دارو‌ بررسی کاملی در زمینه تفاهمات دارویی انجام داده و اسناد قابل تبادل آماده شده است. در زمینه تجهیزات پزشکی هم ظرفیت های خوبی وجود دارد و امکان تبادل بالایی داریم.

دکتر حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه نیز در این نشست، ضمن خوشامدگویی به تیم بهداشت و درمان کشورمان گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه، تاریخی و دیرینه است و قطعا چنین پیشینه و پشتوانه ای در ادامه همکاری ها تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی ضمن تایید سخنان دکتر عین اللهی در زمینه تقویت و تداوم همکاری های دو کشور دوست و برادر ایران و سوریه، درخصوص تحکیم روابط دو کشور در حوزه سلامت، ابراز تمایل کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: