کد خبر: ۳۰۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 31
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در پاسخ به چرایی اجباری نشدن مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان گفت: دلیل آن نبود ظرفیت مشاوره در مقابل حجم ثبت ازدواج در کشور است.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان این که مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان باظرفیت‌ترین و اثرگذارترین مراکز مشاوره کشور هستند، افزود: در سال قبل چیزی حدود ۱۶ میلیارد تومان برای کارگاه های آموزشی در کشور هزینه کردیم.

به گزارش شفاآنلاین: حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر در سومین نشست با مدیران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده افزود: مشاوره به نفع جامعه ماست و اگر این حوزه به درستی توسعه پیدا کند حال جامعه خوب می شود.

وی افزود: امسال هم بودجه بسیار خوبی برای مشاوره رایگان داریم فقط لازمه آن داشتن شناسه ملی و اقتصادی مراکز است تا ما بدون هیچ مشکلی بتوانیم این حمایت ها را انجام دهیم.

متقی فر با بیان این که تنها راه ما برای حمایت از مراکز مشاوره، داشتن شناسه ملی و اقتصادی است، تصریح کرد: در حال رایزنی با مبادی ذیربط هستیم تا روال اخذ شناسه مراکز مشاوره تسریع و بهبود پیدا کند همچنین روال ثبت شرکت ها را به مراکز آموزش خواهیم داد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در پاسخ به چرایی اجباری نشدن مشاوره قبل از ازدواج برای جوانان گفت: دلیل آن نبود ظرفیت مشاوره در مقابل حجم ثبت ازدواج در کشور است.

وی تصریح کرد: کل ظرفیت مشاوره کشور اعم از مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان، بهزیستی، سپاه و غیره جمعا پنج هزار مرکز مشاوره در کل کشور است در حالی که آمار ثبت ازدواج در کشور بیش از پانصد هزار ازدواج است و پاسخگویی به این حجم درخواست بسیار مهم است و ما نگران این هستیم با اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج و عدم پاسخگویی به این درخواست یک مانع دیگر در مسیر ازدواج جوانان ایجاد شود.

متقی فر با بیان این که در موضوعات حمایتی نیاز به روالی ثابت و مشخص داریم که همه مراکز با آن آشنا باشند، افزود: در بحث مشاوره ازدواج و خانواده نیز دچار یک تشتت و پراکندگی مخصوصا در راهبری هستیم؛ بنابراین لازم است که در این حوزه یک مسیر و راهی مشخص با کمک و مشاوره خود مدیران مراکز تدوین شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: