کد خبر: ۳۰۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 28
بهرام دارایی گفت: در نمایشگاه ایران هلث به نخبگان، جوانان و شرکت‌های دانش بنیان توجه شده است و نشان می دهد که همکاری دانشگاه با صنعت می تواند به خودکفایی کشور کند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو از رونمایی ٢٢ محصول دانش بنیان در نمایشگاه ایران سلامت (ایران هلث) ١۴٠١ خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:بهرام دارایی در حاشیه رونمایی از ٢٢ محصول دانش بنیان در نمایشگاه ایران هلث گفت: بحث‌هایی که در خود اتکایی در حوزه بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی ادعا می‌کنیم؛ در دوران کرونا خود را ثابت کرد و نظام سلامت و تامین کنندگان نشان دادند که علی رغم تحریم‌های ظالمانه و فلج کننده ما توانستیم نیاز کشور را تامین کنیم و گزارشگر سازمان ملل دیروز اذعان کرد که تحریم دارو و تجهیزات پزشکی سلامت مردم ایران را هدف قرار داده و غیر قانونی است ولی ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و مردم را محافظت کرده‌ایم.

 

دارایی گفت: صنعت تجهیزات پزشکی توان صادرات به بازار کشورهای مختلف دنیا را دارد و برای افزایش صادرات دولت باید حمایت کند، ما نمی توانیم رقیب بخش خصوصی باشیم و محصولات شرکت‌های دانش بنیان در بازار پیشرو هستند و ما ثابت کرده‌ایم که در هر زمینه ورود کنیم؛ می‌توانیم به اهدافم و نیازمان دست پیدا کنیم و در دوران کرونا به ونتیلاتور نیاز داشتیم و مهم تولید به موقع بود و ما با سرعت، دقت و کیفیت بالا محصولات ضد کرونا را تولید کنیم.

 

وی با اشاره به توان ایران در تولید محصولات پیشرفته تجهیزات پزشکی گفت: ما از پیچیده ترین تجهیزات پزشکی، تجهیزات کاشتنی در بدن، تجهیزات مورد استفاده در جراحی و ربات جراحی سینا به عنوان رقیب بهترین ربات جراحی دنیا تا دستگاه‌های تولید کننده اکسیژن و تجهیزات پزشکی پرتابل را در داخل تولید می‌کنیم. پارسال کم توجهی به تولید اصیل توجه داشتیم و واردات بی رویه صنعت داخل را سرکوب کرده است.

 

دارایی گفت: در نمایشگاه ایران هلث به نخبگان، جوانان و شرکت‌های دانش بنیان توجه شده است و نشان می دهد که همکاری دانشگاه با صنعت می تواند به خودکفایی کشور کند.

 

رییس سازمان غذا و دارو به رونمایی از محصولات دانش بنیان اشاره کرد و گفت: گاهی ما محصولاتی تولید می کنیم که در قطعات یا نرم افزارها به خارج از کشور وابسته هستیم و امروز دیدیم که برخی از این قطعات ریز چطور می تواند بعد از مدت کوتاهی به تولید برسد، گاهی برخی قطعات که کمتر به چشم می‌آید یا یک قطعه مصرفی که کمتر مورد توجه قرار دارد و اعمال جراحی ما به آنها وابسته است، به تولید رسیده اند.

 

                                              

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: