کد خبر: ۳۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 09
رئیس اورژانس کشور اعلام کرد
شفاآنلاین-رئیس اورژانس کشور با اشاره به افتتاح 14 پایگاه اورژانس هوایی در کشور، شعاع عملیاتی هفت بالگرد را 150 کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۱۶۰۰ پایگاه اورژانس در کشور کم داریم و آمبولانسهای هوایی نیز هنوز به طور کامل تجهیز نشده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین، سیدامین صابری‌نیا در مراسم افتتاح اورژانس هوایی، گفت: طبق بررسی‌ها کشور به 44 پایگاه اورژانس هوایی نیاز دارد.

وی افزود: امروز در فاز اول، 14 پایگاه اورژانس هوایی در 14 مرکز استان افتتاح شد و امیدواریم که تا پایان سال تعداد پایگاه‌ها به 44 پایگاه افزایش پیدا کند.

رئیس اورژانس همچنین ادامه داد: طرح اورژانس هوایی در چند پایگاه کشور به صورت پایلوت اجرا شد و پس از رفع نواقص به صورت کلی و در 14 استان آغاز به کار کرد.

وی شعاع حرکتی بالگردها را 150 کیلومتر عنوان کرد و گفت‌: هر بالگرد می‌تواند در شعاع عملیاتی خود به سانحه‌ دیدگان و افرادی که نیاز به خدمات اورژانسی دارند خدمت ارائه کند.

صابری نیا گفت: هم اکنون ۱۶۰۰ پایگاه اورژانس در کشور کم داریم.

وی گفت: هنوز آمبولانسهای هوایی به طور کامل تجهیز نشده‌اند، از تعداد ۴ پایگاه اورژانس دریایی نیز اکنون فقط یک پایگاه در کشور فعال است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم هم پایگاههای اورژانس هوایی و هم دریایی را به تجهیزات لازم مجهز کنیم.

امداد زمینی به علت سرعت پایین نمی‌تواند جوابگوی امدادرسانی در سطح کشور باشد و وجود نقاط صعب‌العبور نیز سبب شد تا نیاز به اورژانس هوایی احساس شود. به همین دلیل و برای کاهش آمار مرگ و میر در تصادفات امروز اورژانس هوایی افتتاح شد.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: