کد خبر: ۳۰۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022May 23
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی بیان کرد: آموزش زبان فرانسه قرار است در یک یا دو مدرسه غیردولتی و بخشی از مدارس دولتی از مهرماه اجرا شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: محتوای کتاب درسی زبان فرانسه برای آموزش در مدارس آماده است و به چاپ می‌رسد.

به گزارش شفاآنلاین:احمد محمودزاده  اظهارکرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری انحصار از زبان انگلیسی بود که این فرمایش مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته عملی نشد، بنابراین در مدارس غیردولتی حس کردیم می‌توانیم این کار را آغاز کنیم.

وی افزود: در این راستا صحبتی با سازمان پژوهش داشتیم که اعلام آمادگی کردند، در حال حاضر روی این موضوع کار شده و فهرست، موضوع و محتوای کتاب درسی آماده است و مهرماه امسال به چاپ می‌رسد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی خاطرنشان کرد: آموزش زبان فرانسه قرار است در یک یا دو مدرسه غیردولتی و بخشی از مدارس دولتی از مهرماه اجرا شود.

محمودزاده یادآور شد: آموزش زبان فرانسه از پایه هفتم آغاز می‌شود و همچنان با رشد دانش‌آموزان تا کنکور، همین درس را در مدرسه آموزش می‌بینند و در نهایت در کنکور سراسری هم به‌جای زبان انگلیسی، زبان فرانسه را امتحان می‌دهند.

وی افزود: دانش‌آموزان هر زبانی را که در مدرسه بیاموزند، همان را در کنکور سراسری هم امتحان می‌دهند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: امسال اولویت‌بندی آموزش زبان فرانسه در یک مدرسه غیردولتی بود که استان‌ها بیشتر از یک مدرسه را اعلام کردند و احتمال دارد که به ۲ مدرسه غیردولتی در سطح کشور برسیم؛ البته هنوز آمار قطعی از مدارس دولتی مشخص نیست.

محمود زاده پیشتر در روز ۲۲ اردیبهشت ماه اعلام کرده بود:  از سال تحصیلی جدید، انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس غیردولتی سراسر کشور شکسته می شود و آموزش زبان‌های دیگر از جمله زبان آلمانی، فرانسوی، روسی، چینی و اسپانیایی تدریس می شود.

 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیاناتی که در دیدار معلمان، فرهنگیان و مسئولان وزرات آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ فرمودند که این اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشور ما یک کار ناسالم است. بله، زبان خارجی را باید بلد بود امّا زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علم که فقط انگلیسی نیست. چرا زبان‌های دیگر را در مدارس به‌عنوان درس زبان معیّن نمیکنند؟ چه اصراری است؟

بنابراین در راستای توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، توجه به سایر زبان‌ها و آماده سازی کتاب‌های درسی زبان‌های دیگر به جز انگلیسی هم در دستور کار قرار گرفت.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: