کد خبر: ۳۰۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 16
کسی که می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کرده و مشاوره‌های لازم را برای افزایش جمعیت جوان به خانواده‌ها ارائه دهد، "ماما" است

شفاآنلاین>سلامت> معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به پیری می رود، گفت: ماماها نقش مهمی در اجرای قانون جوانی جمعیت و ارائه مشاوره به خانواده ها دارند.

به گزارش شفاآنلاین: علی سالاریان، با اشاره به اینکه در هر جامعه‌ای که نقش خانواده پر رنگ تر باشد ماما ها در آن جامعه پررنگ‌تر دیده می‌شوند، اظهار کرد: جمعیت ایران رو به پیری حرکت کرده و یکی از دغدغه‌ها و تهدید کشور این است که با توجه به نرخ پایین ازدواج و فرزند آوری در سال‌های آتی جمعیت جوان اندک و جمعیت پیر بیشتر خواهد شد.


وی افزود: کسی که می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کرده و مشاوره‌های لازم را برای افزایش جمعیت جوان به خانواده‌ها ارائه دهد، "ماما" است.

سالاریان ادامه داد: همه فعالان نظام سلامت باید به پررنگ‌تر شدن نقش ماما در جامعه و نظام سلامت کمک کنند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جامعه مامایی با مشکلات متعددی مواجه است، خاطرنشان کرد: به رغم همه بی مهری‌ها باید به آینده امیدوار بود و با کنار هم بودن و پیگیری مطالبات می‌توان شاهد نتایج مطلوب بود.

وی با گریزی به مبحث پزشک خانواده و استفاده از پتانسیل ماماها در این طرح خاطرنشان کرد: سیاست محوری دولت و مجلس اشاعه پزشک خانواده در سراسر کشور است که ماماها نیز در آن دخیل هستند؛ و توسعه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در همه استان‌ها بدون وجود ماماها امکان پذیر نخواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: