کد خبر: ۳۰۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022May 15
رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران عنوان کرد؛
رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی گفت: برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی با معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده تا معضلات تعویض پردازشگرکه جزو دغدغه های عمده خانواده‌های بیماران قدیمی است حل شود .
شفاآنلاین>سلامت>رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از حمایت هیات امنای صرفه جویی ارزی از کودکان ناشنوا خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: در مراسم معرفی برنامه ملی کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امیراعلم که با حضور جمعی از اساتید و مسئولین برگزار شد رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی  با بیان اینکه ما تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا زمینه‌های لازم برای  کاشت حلزون شنوایی برای بیماران  ناشنوای بیشتری فراهم شود، گفت: برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی با معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده تا معضلات تعویض پردازشگرکه جزو دغدغه های عمده خانواده‌های بیماران قدیمی است حل شود .

مهندس سید حسین صفوی، اظهار داشت: از زمان حضورم در هیات امنای صرفه جویی ارزی و حتی پیش از آن، یکی از مطرح‌ترین موضوعات برای من مبحث کاشت حلزون شنوایی بود که شروع این کار با حمایت همه جانبه بنیان‌گذار هیات امنای صرفه جویی ارزی دکتر عباس شیبانی انجام شده است و به یقین جزو باقیات و الصالحات هیات امناء محسوب می‌شود.

وی افزود: طی دو سال گذشته با توجه به بروز همه گیری بیماری کرونا ، تامین اقلام مورد نیاز برای مقابله با بیماری یاد شده، همچون لوازم حفاظت فردی، واکسن و کیت  نیز به تکالیف محوله به هیات اضافه شد که این خدمت بسیار بزرگ توسط پرسنل 100 نفری هیات امنای صرفه جویی ارزی انجام شد و این موضوع علاوه بر مسئولیت و پیچیدگی‌ بار مالی  قابل توجهی را متوجه هیات امناء ساخت که به حمد ا... به انجام رسید . لیکن علیرغم همه این فعالیت ها نه تنها کاهش در زمینه خدمات مربوطه به کاشت حلزون نداشتیم بلکه شاهد افزایش نیز بوده‌ایم.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به اینکه این نهاد در سال 1400 تعداد یک هزار و 430 پروتز به مراکز کاشت حلزون شنوایی تحویل داده  که این رقم رکوردی بی سابقه در تاریخ بیست و نه ساله کاشت حلزون محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما در 3 سال گذشته اعتبارات مختص کاشت حلزون شنوایی را دریافت نکرده‌ایم اما با این وجود تامین پروتز برای بیماران ناشنوا به ویژه کودکان نیازمند کاشت حلزون توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی لحظه ای متوقف نگردیده و  در ادامه مسیر، باز هم تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا زمینه‌ تامین تعداد بیشتری پروتز حلزون گوش  لازم برای  بیماران ناشنوا فراهم شود. همچنین با سازمان غذا و دارو نیز جلساتی بر گزار کرده ایم تا اقدامات لازم جهت سرعت بخشیدن به تامین قطعات نیز فراهم شود و انشاا.. با رفع مشکلات امسال شاهد اتفاق خوبی خواهیم بود.

وی افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی به منظور جذب  حمایت سایر نهادهای ذیربط و سازمان‌های بیمه گر  پیگیری هایی را به انجام رسانده و جلساتی با نهادهای مربوطه در این خصوص برگزارکرده است. پیش از این اقداماتی توسط برخی موسسات خیریه مردم نهاد صورت گرفته اما انچه که حائز اهمیت است این بوده که به صورت هدف مند و برنامه ریزی شده نبوده‌ که نیازمند طراحی یک برنامه منسجم در سطح ملی هستیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی با معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده است تا معضل تامین پردازشگرشنوایی که جزو مشکلات اصلی خانواده‌های  بیماران قدیمی  کاشت حلزون شنوایی می باشد، رفع  شود، افزود: در سال 1401 ما با تمام توان خود در راستای حمایت از کودکان ناشنوا تلاش خواهیم کرد تا مطالبات آنها انجام شود.

تامین سالانه بیش از 1000 پروتز برای کودکان ناشنوا
 در ادامه رییس کمیسیون کشوری کاشت حلزون با بیان اینکه 31 سال پیش اولین کاشت حلزون در خاورمیانه در بیمارستان امیر اعلم انجام شده گفت: با همراهی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در ابتدا از 20 پروتز شروع کردیم و هم اکنون سالانه  بیش از 1000 پروتز برای کودکان ناشنوا تامین می شود.

دکتر مسعود متصدی یادآور شد: از هر 700 نوزادی که متولد می‌شوند یک نوزاد نیازمند کاشت حلزون است البته در این مسیر همواره با فراز و نشیب‌های مواجه بوده‌ایم که خوشبختانه هیات امنای صرفه جویی ارزی از دوران گذشته در تامین پروتز یاری رسان کودکان ناشنوا بوده است.

لزوم اقدام جدی برای تامین پردازشگر شنوایی
رییس کمیسیون کشوری کاشت حلزون با اشاره به اینکه بنده به شخصه کودکانی را می‌شناسم که 30 سال پیش کاشت حلزون شنوایی شده و اکنون‌ نقاش، آهنگ ساز ، معلم، پزشک، مهندس و... هستند و در حال حاضر پردازشگر هایی که برایشان گذاشته شده‌ قدیمی و مستعمل شده است، افزود: اگر اقدام به موقع برای این افراد صورت نگیرد بسیار دردناک تر از زمانی است که کاشت حلزون نشده اند چرا که هم اکنون در جامعه دارای شغل و مسئولیت اجتماعی بوده و با قطع ارتباط، شغل و مسئولیت اجتماعی آنها در معرض تهدید قرار می گیرد و  حتی این امر می‌تواند آسیب ‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید حمایت جدی از کودکان ناشنوایی سراسر کشورمان صورت گیرد چرا که خانواده‌ای که تنها یک فرزند خود را کاشت کرده یک سوم حقوقش را باید صرف هزینه‌های جانبی نماید هر چند که در این زمینه خیریه‌هایی وجود دارند که باید سازماندهی شوند.

گفتنی است این جلسه با حضور رییس و مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی، رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، رییس شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت،  رییس کمیسیون کشوری کاشت حلزون، رییس بیمارستان امیر اعلم، نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران و  با دعوت از تعدادی از کودکانی که مورد کاشت حلزون قرار گرفته بودند در بیمارستان امیراعلم برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: