کد خبر: ۳۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 09
جامعه شناس اجتماعی در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- این روزها استفاده از انواع سایت های اینترنتی به وفور افزایش یافته به گونه ای که زوجین یا سایر اعضای خانواده به جای صحبت با یکدیگر از صفحه مانیتور چشم بر نمی دارند. یک جامعه شناس اجتماعی چنین موضوعی را برای استحکام خانواده بسیار مضر می داند.

دکتر امان الله قرایی مقدم در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: استفاده مکرر از اینترنت موجب خودخواه و خود محور شدن زوجین می شود به گونه ای که با عادت به تنهایی از شنیدن حرف های یکدیگر نیز ناراحت می شوند.

وی با اشاره به این که در چنین شرایطی به تدریج طلاق عاطفی ایجاد می شود؛ تصریح کرد: چنین امری بر تمام مسائل میان زن و شوهر تأثیر می گذارد ضمن این که اینترنت موجب دور شدن افراد از یکدیگر شده است.

استاد دانشگاه خوارزمی ادامه داد: در عین حال معتقدم تلویزیون افراد را دور یکدیگر جمع می کند اما اینترنت روابط آنان را به روابط موزائیکی تبدیل کرده؛ یعنی کنار هم هستند اما یکدیگر را احساس و درک نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از حد در سایت های اینترنتی نا مناسب موجب افزایش روابط نا مربوط و نا مشروع؛ یافتن دوست مرد یا زن ؛ تأثیرگذاری بر روابط جنسی؛ بی احساس شدن نسبت به یکدیگر؛ به حرف های یکدیگر گوش ندادن؛ قرار ملاقات گذاشتن با جنس مخالف و ... می شود.

قرایی مقدم با اشاره به این که استفاده از سایت های علمی هم به اندازه اشکالی ندارد؛ گفت: اما نه زمانی که همسر از راه می رسد هم سرمان در اینترنت باشد؛ در واقع زن و شوهر باید با فراهم سازی محیط گرمی در خانه به پای حرف ها؛ درد دل ها؛ مشکلات؛ خواسته ها؛ اتفاقات روزمره خارج و داخل خانه و... بنشینند.

وی تأکید کرد: وظایف زن و مرد در قبال یکدیگر مشخص و روشن است, امید مرد زنش است و بر عکس, هنگام ورود به خانه زن باید با ظاهری آراسته به استقبال همسرش برود نه با بوی پیاز و... تا با هم به پای صحبت؛ نوازش و... بنشینند نه مدام در این فضاهای مجازی سیر کردن.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: