کد خبر: ۳۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 08
عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز ایران از انتقال بیماری های آمیزشی نظیر سوزاک؛ تبخال؛ سیفلیس؛ زگیل تناسلی و... از طریق برقراری رابطه جنسی مقعدی خبر داد.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: همچنین سایر آسیب های جسمی نظیر درگیری روده؛ اسهال و اختلالات گوارشی نیز در انتظار برقرار کنندگان روابط جنسی مقعدی است.

وی هشدار داد: همچنین بیماری هایی نظیر ایدز به علت ترشحات جنسی که حین رابطه جنسی داخل مقعد ریخته می شود به شخص مفعول قابل انتقال است .و بدتر این که در صورت آسیب رسیدن به شخص مفعول و ایجاد خونریزی باز هم ویروس HIV و تبخال نیز انتقال می یابد.

متخصص بیماری های عفونی با اشاره به این که برقراری روابط جنسی از ناحیه مقعد به دلیل عوارض و آسیب های جسمانی زیاد  مناسب نیست؛ تصریح کرد: حال در صورتی که فردی خواسته یا نا خواسته تن به چنین رابطه ای داد حتمأ باید از کاندوم استفاده کند.

وی افزود: هر چند استفاده از کاندوم هم موجب شل شدگی اسفنگتر مقعد و به دنبال آن بی اختیاری مدفوع و دیگر مشکلات برای فرد مفعول حادث می شود اما حداقل از انتقال بیماری های آمیزشی جلوگیری می کند.

به گفته وی برای برقراری روابط جنسی با افراد غریبه ( یعنی رابطه ای خارج از رابطه زن و شوهر که از سلامت هم اطمینان دارند) برای در امان ماندن از ابتلا به تمامی بیماری های آمیزشی مذکور از کاندوم استفاده کنند زیرا افراد ناشناس قابل اعتماد نیستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: