کد خبر: ۳۰۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022April 28
بالاترین قیمت میان شیر‌های عرضه شده در بازار را احتمالا الاغ دارد. در این رابطه اگر سری به پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین بزنید، می‌بینید که فروشندگان برای هر لیتر شیر الاغ قیمتی بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان تعیین کرده اند. البته در مواردی این قیمت حتی به ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

شفاآنلاین>سلامت> بالاترین قیمت میان شیر‌های عرضه شده در بازار را احتمالا الاغ دارد. در این رابطه اگر سری به پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین بزنید، می‌بینید که فروشندگان برای هر لیتر شیر الاغ قیمتی بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان تعیین کرده اند. البته در مواردی این قیمت حتی به ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

به گزارش شفاآنلاین: قیمت یک لیتر شیر گاو بسته بندی شده پاستوریزه بین ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان است. اما جالب است بدانید که در سایت‌های خرید و فروش آنلاین شیر شتر و الاغ تازه یک لیتری هم وجود دارد که قیمت ۳ تا ۲۰ برابری نسبت به یک لیتر شیر گاو دارند.


تعداد فروشندگان در بازار آنلاین خیلی بالا نیست. در نهایت ممکن است ۵۰ تا ۶۰ فروشنده واقعی شیر شتر و الاغ پیدا کنید. بیشتر آگهی دهندگان شیر شتر در استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی، قم، اصفهان و تهران قرار دارند.

اما در مورد شیر الاغ شرایط فرق دارند و تقریبا از نقاط مختلف کشور فروشندگان برای عرضه شیر الاغ وجود دارد.

الان احتمالا پیش خودتان می‌گویید، مگر کسی شیر الاغ می‌خورد؟ مگر خوردن آن حلال است؟ در نگاه اول حق دارید، خوردن شیر الاغ خیلی مرسوم نیست. اما از قدیم، برای درمان برخی بیماری‌ها توصیه به خوردن شیر الاغ شده است. اما همچنان از نظر علمی جای ابهام و تامل دارد. از نظر شرعی نیز بیشتر مراجع تقلید معتقدند که خوردن شیر حیوانات از حکم شرعی گوشت آن‌ها پیروی می‌کند. اگر حیوانی حلال گوشت باشد شیرش هم حلال است. اگر مکروه باشد، شیرش هم مکروه به حساب می‌آید.

با این اوصاف، از آن جایی که گوشت الاغ مکروه است، شیر آن هم چنین حکمی در شرع دارد. یعنی نخوردن آن از خوردن آن بهتر است. اما با این حال خوردن شیر الاغ حرام نیست و منعی برای مصرف از نظر شرعی ندارد. اما در مورد شیر شتر به دلیل حلال گوشت بودن آن، هیچ منع و ابهامی در مورد آن وجود ندارد؛ بنابراین تنها چیزی که باقی می‌ماند مرسوم بودن و یا نامرسوم بودن مصرف شیر شتر و الاغ در کشور و سلامتی و بهداشت شیر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: