کد خبر: ۳۰۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 19
وزیر بهداشت در محکومیت فتنه انگیزی اخیر دشمنان ملت ایران و افغانستان، پیامی صادر کرد.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محکومیت فتنه انگیزی اخیر دشمنان ملت ایران و افغانستان، پیامی صادر کرد.

به گزارش شفاآنلاین:وزیر بهداشت در این پیام با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نوبه خود در چارچوب سیاست ‌های کلی، دید والای مسئولین عالی جمهوری اسلامی ایران به ارزش ‌های دینی و کرامت انسانی و رسالت‌ های سازمانی و انسان دوستانه خود افتخار دارد که علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و هزینه ‌های سنگین موجود، نهایت تلاش خود را جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای اتباع افغانستانی از ابتدای ورود ایشان به کشور به کار بسته است، بر لزوم تداوم این خدمات تاکید کرده و فتنه انگیزی های عامدانه و هدفمند دشمنان دو ملت را به شدت محکوم کرد. 
 
متن کامل این پیام به شرح زیر است؛
 
بسم الله الرحمن الرحیم
استکبار جهانی و ایادی منطقه ‌ای آن به بهانه‌ های واهی اهتمام خود را برای ایجاد اختلاف و فتنه بین دو ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان به کار بسته است و با خلق اتفاقاتی ناخوشایند، دل های برادران و خواهران مسلمان دو کشور به ویژه در ماه مبارک رمضان را آزرده خاطر نموده است. 
افکار عمومی جهان و نهادهای مسئول بین المللی، به خوبی واقف هستند که جمهوری اسلامی ایران با درک شرایط ویژه آن کشور، از 4 دهه پیش تاکنون میزبان شایسته ‌ای برای تعداد کثیری از برادران و خواهران افغانستانی بوده است و همواره از ارائه هیچگونه خدماتی به ایشان دریغ نورزیده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به نوبه خود در چارچوب سیاست ‌های کلی دید والای مسئولین عالی جمهوری اسلامی ایران به ارزش ‌های دینی و کرامت انسانی و رسالت‌ های سازمانی و انسان دوستانه خود افتخار دارد که علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و هزینه ‌های سنگین موجود، نهایت تلاش خود را جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای اتباع افغانستانی از ابتدای ورود ایشان به کشور به کار بسته است.
در واقع رسیدگی به نیازهای بهداشتی و سلامت این گروه در اولویت کاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده است. از جمله در زمان شروع کووید ۱۹، همانند اتباع ایرانی هیچگونه محدودیتی برای مراجعه و درمان این اتباع در مراکز درمانی سراسر ایران قائل نبوده است. به طوری که حجم قابل توجهی از این بیماران به طور رایگان یا حداقل هزینه در مراکز درمانی و بیمارستان‌ های کشور بستری و درمان شده اند یا از برنامه ملی واکسیناسیون رایگان جمهوری اسلامی ایران بر علیه بیماری کووید ۱۹ بهره‌ مند شده اند.
در این راستا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم تداوم این خدمات، از اتفاقات تلخ اخیر، ابراز تأسف نموده و فتنه انگیزی های عامدانه و هدفمند دشمنان دو ملت را به شدت محکوم می نماید و اعتقاد راسخ دارد که با هوشیاری مردم در دو سوی مرزها توطئه های معاندان ناکام خواهد ماند، چراکه روابط دو ملت هم زبان، هم فرهنگ و هم مذهب، بر ریشه‌ های عمیق تری استوار می باشد. 
 
دکتر بهرام عین اللهی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: