کد خبر: ۳۰۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 17
واردات واکسن "بهارات"با یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز کمترین واکسن وارداتی است که سهمی کمتر از یک درصد بین این واردات واکسن دارد.

شفاآنلاین>سلامت> تازه‌ترین گزارش از وضعیت واردات واکسن کرونا نشان می‌دهد که تاکنون در مجموع بیش از ۱۶۱.۹میلیون دوز واکسن وارد ایران شده است.

به گزارش شفاآنلاین: واردات واکسن کرونا به ایران از نیمه بهمن ماه ۱۳۹۹ آغاز شده و آخرین محموله وارداتی در ۲۶ فرودین ۱۴۰۰ بوده است که البته ترخیص این محموله‌های آخر با حواشی نیز همراه بود.مجموع واردات واکسن کرونا به ایران تاکنون ۱۶۱ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۷۲۸ دوز بوده است.

بر این اساس چهار نوع واکسن وارد ایران شده که بیشترین میزان به "سینوفارم" با ۱۳۳ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۴۹۸ دوز اختصاص دارد که سهم آن از کل واردات واکسن ۸۲.۳ درصد است.

بعد از سینوفارم، واکسن"آسترازنکا" قرار دارد که واردات آن ۲۳ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۳۰ دوز گزارش شده است و۴.۳ درصد واردات واکسن، سهم آسترازنکا بوده است.

اما "اسپوتنیک" دیگر واکسن وارداتی ایران است که تعداد آن به چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دوز می‌رسد و سهم ۲.۵ درصدی بین واکسن‌های وارداتی دارد.

واردات واکسن "بهارات"با یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز کمترین واکسن وارداتی ایران است و سهمی کمتر از یک درصد بین این واردات دارد.

ورود واکسن به ایران به نحوی بوده که بعد از ورود به فرودگاه امام، ‌ همواره با حمل یکسره و کمترین تشریفات گمرکی ترخیص می‌شود، اما در سال جدید چند محموله وارداتی آسترازنکا، حدقل یک هفته‌ای در گمرک مانده و وزارت بهداشت برای ترخیص ورود نکرده بود تا اینکه روز جمعه(۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱) چهار محموله به تعداد بیش از ۳.۸ میلیون دوز ترخیص شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: