کد خبر: ۳۰۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 09
دکتر حمیدرضا دهقان منشادی با اشاره به ایام روزه داری در خصوص بیماران سرطانی بیان کرد: بیمارانی که تحت شیمی درمانی و یا رادیوتراپی قرار می گیرند وضعیت متفاوتی برای روزه داری دارند.
شفاآنلاین>سلامت>عضو انجمن کلینکال آنکولوژی ایران توصیه کرد که بیماران مبتلا به سرطان که تحت درمان هستند از روزه داری پرهیز کنند و بیمارانی که درمان آنها به پایان رسیده و حال عمومی خوبی دارند با مشورت، رعایت و نظارت پزشک معالج خود، اقدام به روزه داری کنند.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر حمیدرضا دهقان منشادی با اشاره به ایام روزه داری در خصوص بیماران سرطانی افزود: بیمارانی که تحت شیمی درمانی و یا رادیوتراپی قرار می گیرند وضعیت متفاوتی برای روزه داری دارند.

وی با بیان اینکه بیماران تحت درمان از نوع شیمی درمانی همگی نیاز به مصرف مایعات فراوان در طول روز دارند و نباید روزه بگیرند، ادامه داد: بیماران دارای سرطان که باید داروهای خوراکی را به صورت ساعتی مصرف کنند، روزه داری در آنها می تواند روند درمان را به خطر بیاندازد و نباید روزه بگیرند.

وی در رابطه با بیمارانی که دوره های شیمی درمانی آن ها به پایان رسیده و بهبودی کامل پیدا کرده اند، گفت: در صورت تایید پزشک معالج و توان جسمی برای روزه داری، منعی در روزه گرفتن این افراد نخواهد بود.

دهقان منشادی در خصوص بیماران سرطانی که تحت درمان رادیوتراپی قرار دارند و شیمی درمانی نمی شوند، تصریح کرد: وضعیت بیماری در این افراد متفاوت است و اگر بیماری در ناحیه سروگردن، ریه، شکم و لگن باشد، بخاطر عوارض درمان و نیاز به مصرف مداوم مایعات و مراقبت های دقیق، این افراد منع روزه داری خواهند داشت.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی ادامه داد: بیماران سرطانی که در اندام هایشان مثلا سارکومی در پا یا دست وجود دارد و در حال سپری کردن مراحل درمانی خود هستند، روزه داری برایشان مشکلی نخواهد بود.

دهقان منشادی با بیان اینکه تغذیه بیماران دارای سرطان باید دارای مواد پروتئین باشد، گفت: توصیه می شود که بیماران مبتلا به سرطان که تحت درمان هستند از روزه داری پرهیز کنند و بیمارانی که درمان آنها به پایان رسیده و حال عمومی خوبی دارند با مشورت، رعایت و نظارت پزشک معالج خود، اقدام به روزه داری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: