کد خبر: ۳۰۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - 2022April 07
حدود ۹۸ درصد بیماران کووید-۱۹ در شانهای درمان‌های TCM دریافت می‌کنند و تیم‌های از درمانگران TCM در بیمارستان‌های و محل‌های قرنطینه تعیین‌شده از هنگام شروع آخرین شیوع در ماه مارس (اسفند) مستقر شده‌اند

شفاآنلاین>سلامت> مقامات شانگهای در برابر بزرگترین شیوع کروناویروس در این شهر در حال توزیع میلیون‌ها جعبه داروی سنتی چینی شامل فراورده‌های گیاهان دارویی و «کپسول‌های آنفلوانزا» که می‌گویند کووید-۱۹ را درمان می‌کنند، در میان ساکنان شهر هستند.

به گزارش شفاآنلاین: پایتخت تجاری چین که اکنون تحت قرنطینه عمومی یا «لاک‌ داون» گسترده است، روز ۵ آوریل (۱۶ فروردین) بیش از ۱۷۰۰۰ مورد جدید عفونت کووید-۱۹ از جمله ۳۱۱ مورد علامت‌دار در میان جمعیت بیش از ۲۶ میلیون نفری‌اش گزارش کرد.


فانگ مین، رئیس بیمارستان شوگوانگ در این شهر گفت: «ما در مواجهه با سویه بسیار واگیر اُمیکرون باید هر چه زودتر از درمان‌های طب سنتی چین (TCM) استفاده کنیم.»

او در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه گفت: «برای عامه مردم از جمله گروه‌های پرخطر مصرف درمان‌های TCM در هنگامی که اپیدمی شدیدی وجود دارد، اثر حفاظتی خوبی ایجاد می‌کند.» و افزود این داروهای سنتی در میان بیش از ۲۱ میلیون نفر توزیع شده است.

فانگ گفت حدود ۹۸ درصد بیماران کووید-۱۹ در شانهای درمان‌های TCM دریافت می‌کنند و تیم‌های از درمانگران TCM در بیمارستان‌های و محل‌های قرنطینه تعیین‌شده از هنگام شروع آخرین شیوع در ماه مارس (اسفند) مستقر شده‌اند.

سازمان بهداشت چین چند داروی و ماده TCM از جمله «لیانهوآ کینگون»  (Lianhua Qingwen)  را برای استفاده در بیماران کووید-۱۹ توصیه کرده است، گرچه نبود داده‌های بالینی قابل‌اعتماد استفاده از این داروها در خارج از این کشور محدود می‌کند.

سنگاپور که جمعیت بزرگی چینی‌تبار دارد، در ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که هیچ شاهد علمی به دست آمده از کارآزمایی‌های بالینی تصادفی‌شده وجود ندارد که هیچکدام از این فراورده‌های گیاهی از مله لیانهوآ اوینگون بتواند برای پیشگیری یا درمان کووید-۱۹ به کار رود.

در سنگاپور استفاده از همه فراورده‌های گیاهی فرموله‌شده برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا فقط برای کنترل علائمی مانند سردرد، آبریزش یا گرفتگی بینی، گلودرد و سرفه توصیه شده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا در سال ۲۰۲۰ به توزیع‌کنندگان «لیانهوآ کینگون» هشدار داد که فروش آن را به عنوان درمان کووید-۱۹ متوقف کنند.

چین چنین دارو از جمله داروی پاکسلوید شرکت فایزر و داروی بر اساس آنتی‌بادی شرکت Brii Biosciences را برای درمان بیماران کووید-۱۹ تایید کرده است، اما روشن نیست که این داروها تا چه حدی این کشور مصرف می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: