کد خبر: ۳۰۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022March 30
انواع درمان شناختی رفتاری و انواع دیگر مشاوره می‌تواند به افراد مبتلا به حملات پانیک با تغییر نحوه درک افراد از موقعیت‌های دشوار یا ترسناک و یافتن راه‌های جدید برای مقابله با آن‌ها کمک کند.

شفاآنلاین>سلامت> افراد بسیاری از احساس ترس شدید ناگهانی و سریع که منجر به علائم جسمی شدید می‌شود و ممکن است فرد کنترل خود را از دست بدهد، رنج می‌برند.

به گزارش شفاآنلاین: حملات پانیک باعث ایجاد حس ترسناک و چه بسا کشنده در افرادی می‌شود که از آن رنج می‌برند. اصطلاح حمله پانیک به احساس ناگهانی و سریع ترس شدید اشاره دارد که منجر به علائم جسمی شدیدی می‌شود و ممکن است فرد کنترل خود را از دست بدهد.

در این گزارش به بررسی ۷ توصیه مختلف برای پیشگیری یا کنترل حملات پانیک پرداخته شده است: از جمله:

۱- درخواست مشاوره

انواع درمان شناختی رفتاری و انواع دیگر مشاوره می‌تواند به افراد مبتلا به حملات پانیک با تغییر نحوه درک افراد از موقعیت‌های دشوار یا ترسناک و یافتن راه‌های جدید برای مقابله با آن‌ها کمک کند.

۲- شناخت علائم حمله پانیک

فرد می‌تواند تا حد امکان به خود یادآوری کند که علائمی که در طول حمله احساس می‌کند موقتی هستند و از بین خواهند رفت و حال او خوب است.

۳- بیدار نگه داشتن ذهن

ذهن آگاهی می‌تواند به شما کمک کند از احساس عدم ارتباط با واقعیت ناشی از حملات پانیک جلوگیری کنید. این شامل تمرین ذهن آگاهی، تمرکز توجه خود بر زمان حال، آگاهی از موقعیت خود، مدیتیشن برای کاهش استرس و کمک به آرامش شما است.

۴- ورزش سبک انجام دهید

ورزش منظم می‌تواند بدن را سالم نگه دارد و سلامت روان را ارتقاء بخشد. هنگامی که احساس استرس، بیش از حد یا سختی تنفس می‌کنید، باید استراحت کنید یا فعالیت متوسطی مانند پیاده روی، شنا یا یوگا را انتخاب کنید.

۵- تنفس عمیق

هیپرونتیلاسیون نشانه‌ای از حملات پانیک است که می‌تواند ترس را افزایش دهد و تنفس عمیق به نوبه خود می‌تواند علائم پانیک را در طول حمله کاهش دهد.

۶- تکنیک‌های آرام سازی عضلانی در هنگام حمله پانیک

تکنیک‌هایی مانند تنفس عمیق می‌توانند به کاهش استرس و افزایش آرامش کمک کنند، زیرا ممکن است بتوانند با کنترل واکنش بدن به آن تا حد امکان، حمله پانیک را متوقف کنند.

۷- چیز خوشایندی را تصور کنید

تکنیک‌های تجسم هدایت شده می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. گذراندن وقت در فضای باز یا حتی تصور مناظر می‌تواند به درمان و مبارزه با اضطراب کمک کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: