کد خبر: ۳۰۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - 2022March 22
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اعلام کرد:
سید حسن موسوی چلک افزود: نوروز پیام آور صلح و دوستی است و مددکاران اجتماعی نیز به دنبال به‌زیستن اجتماعی هستند و مناسبت های مختلف می توانند بهانه ای برای ترویج مهربانی اجتماعی باشند.
شفاآنلاین>اجتماعی> رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: پیام مشترک نوروز و مددکاران اجتماعی، صلح، دوستی، آرامش و به‌زیستن مردم است.

به گزارش شفاآنلاین:سید حسن موسوی چلک افزود: نوروز پیام آور صلح و دوستی است و مددکاران اجتماعی نیز به دنبال به‌زیستن اجتماعی هستند و مناسبت های مختلف می توانند بهانه ای برای ترویج مهربانی اجتماعی باشند.

وی با اشاره به اینکه اسلام هم دین آرامش و صلح و دوستی است، گفت: جامعه ای که در آن صلح و دوستی باشد و مولفه های این چنینی در آن تقویت شده باشد، طبیعتا نشاط و شادابی در آن جامعه افزایش پیدا می‌کند و پذیرش دیگران با تفاوت هایی که داریم، بهتر انجام می شود. یکی از مهمترین کارکردهای صلح و دوستی همین است یعنی بتوانیم به رغم تفاوت هایی که داریم با آرامش کنار یکدیگر باشیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران ادامه داد: طبیعتا جامعه ای که چنین وضعیتی داشته باشد، امنیت همه جانبه هم در آن جامعه، بیشتر ظهور ذهنی و عینی پیدا خواهد کرد. معمولا در مناسبت هایی مانند نوروز مردم شادی را بیشتر به هم هدیه می کنند و پیام مشخصی است که اگر دنبال جهان عاری از خشونت هستیم باید صلح و دوستی و آرامش را در جامعه نهادینه کنیم.

موسوی چلک تاکید کرد: بدون شک، جامعه ای که چنین ویژگی را داشته باشد در سطح داخلی، همبستگی ملی افزایش پیدا می کند و در سطح بین‌المللی، همبستگی اجتماعی در سطوح جهانی افزایش پیدا می کند و به معنای دیگر می توان گفت که مردم زندگی مسالمت آمیز و شیرین را از این طریق می توانند بچشند و خود این امر باز پیامی برای موضوع ادغام اجتماعی است یعنی ما تفاوت ها را می پذیریم به یکدیگر احترام می گذاریم به دنبال حقوق خودمان هستیم بدون اینکه تعرضی به حقوق دیگران داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این امر به آن معنای پذیرش همه افراد در یک جامعه در کنار همدیگر و دادن فرصت به همه افراد و مسئولیت پذیری در برابر همه افراد است. ما در ادغام اجتماعی هم همین موضوع را دنبال می کنیم. به نوعی این فضا مصداق این شعر سعدی است که "بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار".

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: در واقع مردم نسبت به آنچه که اطرافشان می گذرد بی تفاوت نیستند و نمی توانند بی تفاوت باشند. طبیعتا یکی از نشانه های صلح و دوستی در هر جامعه ای، دوستی با مردم، دوستی با اطرافیان و دوستی با هر آنچه که داریم، است و طبیعتا وقتی دوستی ریشه می دواند دشمنی کم می شود و مصداق این شعر حافظ است که "درخت دوست بنشان که کام دل به بار آرد، نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد".

موسوی چلک افزود: می‌توانیم نوروز را بهانه کنیم تا یادمان بیاید که زندگی شرافتمندانه آرزوی همه مردم است. نوروز این را به ما یادآوری می کند که امید داشته باشیم و به ما این مساله را یادآوری می کند که می توانیم تحول آفرین باشیم همانگونه که دنیا، جهان تحولی است. نوروز این را می تواند یادآوری کند هیچ چیزی در زندگی بهتر از قلب پاک نیست. انسان هایی که با قلب های پاک به دیگران کمک می کنند نوع دوستی دارند؛ انسان هایی با قلب های پاک که به دیگران محبت می کنند و مروج مهربانی هستند.

وی تاکید کرد: نوروز این پیام را هم دارد که هیچ چیزی خوش تر از عشق نیست. نوروز و جشن ها و آیین ها چه ملی چه جهانی و چه قومی، بهانه ای است برای اینکه ما یادمان بیایدچه چیزهای خوبی داریم و داشته هایمان را یک بار دیگر در نوروز مرور می کنیم تا با نگاهی متفاوت به جهان بنگریم و این می تواند بهانه ای باشد تا حال ما تغییر کند وزندگی ما نیز بهتر و بهتر شود پس نوروز را بهانه ای برای ترویج مهربانی اجتماعی و عشق به همدیگر قرار دهیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: