کد خبر: ۳۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 05
شفاآنلاین-مدیر کل سلامت شهرداری تهران از راه احداث و بهره برداری نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در پایتخت طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد گلمکانی با بیان این مطلب افزود: نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم برای نخستین بار و به صورت پایلوت در منطقه 7 شهرداری تهران، طی یکماه آتی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: مرکز پیشگیری و کنترل خشم با همکاری وزارت ورزش و جوانان و با هدف آموزش راه‌های کنترل خشم به شهروندان راه اندازی می شود و در تلاشیم تا پایان سال بتوانیم این مراکز را در 2 منطقه دیگر شهر تهران نیز احداث و به بهره برداری برسانیم.

گلمکانی با بیان اینکه مناطق بعدی برای احداث این مراکز به احتمال زیاد مناطق 2 و 19 خواهند بود گفت: در مراکز پیشگیری و کنترل خشم ، کارشناسان و متخصصان مجرب مسئولیت آموزش و مشاوره شهروندان را بر عهده خواهند گرفت و ضمن ارایه خدمات مشاوره ای نسبت به توزیع اقلام آموزشی در مورد کنترل خشم مانند بروشور و سی دی نیز اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر افرادی که نمی توانند خشم خود را کنترل کنند و اکثر مواقع خشمگین هستند، کسانی که در معرض خشم دیگران قرار دارند نیز جزو گروه های هدف مراکز پیشگیری و کنترل خشم محسوب می شوند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران خاطر نشان کرد: نحوه کنترل خشم، کنترل محیط، عوامل تاثیر گذار بر خشم و... از جمله مواردی است که در آموزش های این مراکز مورد توجه و تاکید قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مشاوره و آموزش پیشگیری و کنترل خشم برای تمام گروه های سنی انجام می شود و از این بابت محدودیتی برای مراجعه شهروندان به این مراکز وجود ندارد.

گلمکانی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش خواهد شد تا تعاملات مثبتی با مراکز مختلف از جمله مراکز  آموزشی مانند مدارس و دانشگاه ایجاد شود تا گروه های هدف راحت تر شناسایی شده و در صورت نیاز متخصصان و کارشناسان برای آموزش گروهی به این مراکز مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین باید ارتباط دوسویه بین خانواده ها و این مراکز ایجاد شود تا شهروندان خود برای حل مشکلاتشان و استفاده از خدمات مشاوره ای به این مراکز مراجعه کنند.

مدیر کل سلامت با بیان اینکه اولین مرکز پیشگیری و کنترل خشم در یکی از سراهای محلات منطقه 7 ایجاد می شود گفت: براساس امکانات و میزان نفوذ و مشکلات ساکنین هر منطقه، مارکز بعدی مکان یابی و احداث خواهد شد و در تلاشیم تا این مراکز به صورت محلی ایجاد شوند تا دسترسی آسان تمامی شهروندان به مراکز فراهم شود.

وی در ادامه از احداث مرکز جامع خدمات مشاوره ای و روانشناسی در تهران خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های در دست اجرا ، ایجاد مرکز جامع خدمات مشاوره ای و روانشناسی است تا بتوانیم در حوزه های مختلف نسبت به ارایه مشاوره، مددکاری، خدمات پیراپزشکی و... اقدام کنیم.

گلمکانی اظهار داشت: در این مرکز در حوزه های مختلف از اعتیاد گرفته تا تربیت فرزندان، طلاق، مشاوره حقوقی خانواده ها ، مددکاری و... به شهروندان مشاوره داده خواهد شد و تلاشیم خواهیم کرد تا این مرکز برای رفع مشکلات مختلف شهروندان به مرکزی قابل اعتماد و اتکا تبدیل شود. 

وی در پایان تاکید کرد: در مراکز پیشگیری و کنترل خشم از شهروندان هزینه های بسیار کم در حد یک پنجم و یا یک ششم هزینه های معمول دریافت خواهد شد تا همه شهروندان بتوانند از خدمات این مراکز بهره مند شوند.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: