کد خبر: ۳۰۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 17
فراموش نکنیم کرونا هنوز تمام نشده است، هنوز هم در روابطمان باید فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و برای اینکه خودمان و عزیزانمان در امان باشند باید ماسک بزنیم.

شفاآنلاین>سلامت> تحویل باقی مانده است، چند روزی که حال خیلی‌ها را می‌تواند «حول حالنا» کند؛ اما برای اینکه «الی احسن الحال» اتفاق بیفتد نباید فراموش کنیم که سایه شوم بیماری کرونا همچنان بر سرمان است. هنوز خیلی‌ها واکسن نزده‌اند و آخرین پیک این بیماری منحوس چند صباحی است که رو به افول گذاشته است.


فراموش نکنیم کرونا هنوز تمام نشده است، هنوز هم در روابطمان باید فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و برای اینکه خودمان و عزیزانمان در امان باشند باید ماسک بزنیم.

هر چند نگاهی گذرا به بازار‌ها و خیابان‌ها نشان می‌دهد خیلی ها، فقر، کرونا را از یادشان برده است و دیگر کمترین توجهی به این بیماری کشنده ندارند اما فراموش نکنیم که سویه‌های جدید این بیماری کم کم از گوشه و کنار نزدیک می‌شوند و همچنان تنها راه درمان این بیماری، پیشگیری از ابتلا به آن است.

بی‌میلی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان می‌دهد آن‌ها فراموش کرده‌اند که کمتر از دو هفته کل کشور به رنگ قرمز درآمد و خیلی‌ها جانشان را از دست دادند. انگار خاطرات وحشتناک مرگ و میر در آبان ۹۹ را فراموش کرده اند. انگار مردم به زندگی عادی خود برگشته‌اند و انگار نه انگار که موجهای این بیماری تا چه اندازه وحشتناک است.سر صحبت بعضی‌ها تاریخ مراسم عروسی دوستانشان است و بعضی دیگر از مراسم چله و سالگرد عزیزانشان می‌گویند. مردم فراموش کرده‌اند که کادر درمان ما قریب به دوسال است، رنگ آرامش لحظه‌ای و خلوتی مراکز درمانی را ندیده اند. مردم عهدشان در اسفند سال ۹۸ را فراموش کرده اند. ما عهد بستیم کرونا را شکست دهیم نه کادر درمان را.

نگاهی به آمار صعودی مبتلایان به کرونا و واکسینه شدن درصد بسیار اندکی از مردم کشور نشان می‌دهد که هنوز در حاشیه امنی قرار نگرفته‌ایم به همین دلیل هم تنها خواسته‌ای که از مردم داریم این است که باور کنند کرونا هنوز تمام نشده و در دید و بازدید‌های عیدشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.روح الله مهرجو/ روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: