کد خبر: ۳۰۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 15
مهدی قلعه نوی در مراسم معرفی میزبان برتر در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با اشاره به ۵ سال از اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، گفت: این برنامه توانسته تعداد زیادی از نخبگان ایرانی را به ایران بازگرداند یا از همکاری و تخصص آنها برای توسعه کشور بهره بگیرد.
شفاآنلاین>سلامت>دانشگاه‌ها و پایگاه‌های علمی برتر در جذب متخصصان ایرانی خارج از کشور امروز معرفی شدند.

 به گزارش شفاآنلاین:مهدی قلعه نوی امروز در مراسم معرفی میزبان برتر در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با اشاره به ۵ سال از اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور، گفت: این برنامه توانسته تعداد زیادی از نخبگان ایرانی را به ایران بازگرداند یا از همکاری و تخصص آنها برای توسعه کشور بهره بگیرد.

وی افزود: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری در قالب ۴ برنامه تبادل فناوری، توسعه صادرات، برنامه همکاری با متخصصان کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و سند جامع همکاری‌های بین‌المللی ایران در تلاش برای تزریق توانمندی‌های دانشی و تخصصی زیست بوم فناوری و نوآوری به دنیا است.

به گفته قلعه نوی، ایجاد خانه‌های نوآوری و صادرات ایران ساخت در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه از جمله این اقدامات است و به زودی کشورهای عراق و ارمنستان نیز میزبان این خانه‌های نوآوری خواهد بود.

معرفی پایگاه‌های برتر سال ۱۴۰۰

در این مراسم بر اساس داوری‌ها و بررسی‌های نهایی ۱۰ پایگاه برتر سال ۱۴۰۰ که نقشی موثر در جذب نخبگان و متخصصان ایرانی خارج از کشور داشتند معرفی شدند. ستاد توسعه فناوری‌های نانو رتبه نخست را دریافت کرد و دانشگاه‌های الزهرا، اراک، تبریز، علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، تهران، اراک، بهشتی، تربیت مدرس و صنعتی امیرکبیر نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: