کد خبر: ۳۰۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 14
در همین راستا بهتراست بخشی از این فارغ‌التحصیلان در رشته‌های تحصیلی خود که در رسته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی هستند در قالب پیام‌آوران بهداشت، دوران مقدس سربازی خود را بگذرانند

شفاآنلاین>سلامت> معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این ‌که سهمیه وزارت بهداشت در خصوص پیام‌آوران بهداشت باید افزایش یابد، مساعدت ستاد کل نیروهای مسلح در این راستا را خواستار شد.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر بهروز رحیمی با اشاره به تعداد سالانه فارغ‌التحصیلان مرد در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی گفت: بخشی از این جوانان قبل از شروع به تحصیل در این رشته‌ها، به خدمت مقدس سربازی درآمده‌اند اما بخش عمده‌ای از آنان باید به خدمت سربازی مشرف شده و به کشور و مردم عظیم الشان ایران خدمت کنند.


وی در ادامه بیان کرد: در همین راستا بهتراست بخشی از این فارغ‌التحصیلان در رشته‌های تحصیلی خود که در رسته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی هستند در قالب پیام‌آوران بهداشت، دوران مقدس سربازی خود را بگذرانند.

دکتر بهروز رحیمی با بیان این ‌که سهمیه وزارت بهداشت در خصوص پیام‌آوران بهداشت باید افزایش یابد، مساعدت ستاد کل نیروهای مسلح در این راستا را خواستار شد.

وی  با بیان این‌که وزارت بهداشت همیشه آماده همکاری متقابل با نیروهای مسلح بوده است، گفت: ظرفیت‌های بی‌پایان هر دو طرف برای خدمت به مردم و کشور بسیار بالا است و باید این ظرفیت‌ها را در برنامه‌ای مدون و مشخص شناسایی کرده و برای بهره‌برداری از آن اقدام به عمل کنیم که وزارت بهداشت با آغوش باز خواستار این‌گونه همکاری‌های دوطرفه است.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت  نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: هدف از اجرای طرح پیام‌آوران بهداشت بر این اساس است که فارغ‌التحصیلان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را به مناطق محروم و کم برخوردار هدایت کرد تا مردم در آن مناطق بتوانند از خدمات ارزشمند بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

دکتر سیف‌الله مرادی همچنین بیان کرد: گزارش عملکرد پیام‌آوران بهداشت را در بازه زمانی خاص از سال‌های گذشته تاکنون بررسی کرده‌ایم و دریافتیم که عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و بخش زیادی از نیازهای مردم را در مراکز بهداشتی و درمانی تسهیل و به بهترین نحو ممکن برطرف ساخته‌اند.

در پایان این نشست در جمع‌بندی‌های به‌عمل‌آمده و طبق نیاز روز کشور بر مبنای اطلاعات و آمارهای جمعیتی و منطقه‌ای،  با افزایش سهمیه وزارت بهداشت در خصوص تعداد پیام‌آوران بهداشت موافقت شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: