کد خبر: ۳۰۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 13
اولویت دوم ما تورم در کشور است، به طوری که صنعت داروسازی نمی‌تواند بر اساس نرخ تورم خودش را تعدیل کند و قیمت دارو همچنان غیر واقعی تعیین می‌شود

شفاآنلاین>سلامت> رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، در نشست خبری به تشریح وضعیت بازار دارویی و طرح مشکلات و چالش های صنعت داروسازی کشور پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین: در ابتدای این نشست، محمد عبده زاده رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با اشاره به وجود مسائل و مشکلات صنعت دارویی کشور، گفت: به رغم کمبودها و پاندمی کرونا، همکاران ما تلاش کردند کمترین وقفه‌ای در ارائه و تأمین داروهای مورد نیاز بیماران ایجاد شود.


وی با اشاره به سال جدید، افزود: امیدوارم در سال آینده کمترین دغدغه و چالش را در صنعت داروسازی کشور شاهد باشیم.

عبده زاده از صنعت دارو به عنوان یک صنعت استراتژیک نام‌برد و گفت: در سال جاری تلاش زیادی کردیم در ارتباط با مسئولان، پیگیر نیازهای صنعت باشیم.

وی ادامه داد: بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی در اولویت برنامه‌های سال آینده خواهد بود و امیدوارم به شکل عملیاتی اجرا شود.

عبده زاده گفت: متأسفانه نرخ استهلاک در صنعت دارو بیشتر از سرمایه گذاری بوده است.

وی افزود: اولویت دوم ما تورم در کشور است، به طوری که صنعت داروسازی نمی‌تواند بر اساس نرخ تورم خودش را تعدیل کند و قیمت دارو همچنان غیر واقعی تعیین می‌شود.

عبده زاده گفت: وقتی سایر هزینه‌ها بالا می‌رود، ثابت نگه داشتن قیمت دارو منجر به ورشکستگی صنعت خواهد شد.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تاکید کرد: اگر قیمت دارو واقعی نشود، سرنوشت صنعت نساجی در انتظار داروسازی خواهد بود.

عبده زاده گفت: واقعی نشدن قیمت دارو منجر به تعدیل نیرو و تعطیلی خطوط تولیدی خواهد شد که عواقب آن متوجه مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: راه سوم وجود ندارد و مسئولیت ورشکستگی صنعت داروسازی متوجه سازمان غذا و دارو و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

عبده زاده گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مجبور خواهیم بود با ارزبری چند برابری، واردات دارو انجام دهیم.

وی افزود: موضوع دیگر، این است که دارو مشمول ارزش افزوده نمی‌شود که نیازمند حمایت سازمان امور مالیاتی است.

عبده زاده گفت: اولویت بعدی ما، کمک و توسعه به شرکت‌های دانش بنیان داروسازی است، زیرا آینده صنعت داروسازی کشور هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: