کد خبر: ۳۰۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 12
محمد هاشمی اظهار داشت: در سومین جلسه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به تصویب رسید.
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حساب کاربری توئیتری خود گفت: تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تصویب رسید.

به گزارش شفاآنلاین:محمد هاشمی روز شنبه درباره تشکیل این قرارگاه در توئیتی اظهار داشت: در سومین جلسه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به تصویب رسید.

بهرام عینی الهی وزیر بهداشت نیز با بیان اینکه به موضوع جوانی جمعیت به عنوان یک تکلیف شرعی نگاه می کنیم، گفت: در پروژه های مختلف دشمن نتوانست هیچ صدمه ای به ما وارد کند بلکه ما را محکم تر کرد تنها موضوعی که متاسفانه دشمن به دست خود ما، آن را اجرایی کرد، کنترل جمعیت بود.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری یکی از اولویت های مهم ما در وزارت بهداشت، بحث جوانی جمعیت است. یکی از قدرت های مهم برای هر کشور، جعیت و نیروی انسانی است و اگر در کشور جمعیت جوان، پرشور، پرکار و انقلابی داشته باشیم برای ما قدرت خوبی را ایجاد می کند.

 وی ادامه داد: بنابراین می توان گفت یکی از نهادهایی که  می‌تواند در افزایش فزرندآوری خانواده ها موثر باشد، وزارت بهداشت است در همین راستا این موضوع را به عنوان اولویت نخست خود قرار داده ایم. امروز تمامی معاونت ها و افراد موثر در این فرآیند را دعوت کردیم تا با استفاده از نظرات این دانشمندان و اساتید دانشگاه ها برای رشد جمعیت برنامه ریزی کنیم.

با توجه به اهمیت مقوله خانواده و جوانی جمعیت در بالندگی و نشاط جامعه و ارتقاء مولفه های بنیادین نظام سلامت، پیشرفت کشور و اقتدار ملی، جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و باروری در سالهای گذشته با پیشنهاد وزیر بهداشت و رای  قاطع اعضای شورای معاونان این وزارتخانه تصمیم بر ایفای نقش جدی ستاد وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و نظام سلامت در تحقق این آرمان مهم شد.

فرماندهی این قرارگاه را شخص وزیر بهداشت برعهده گرفته است و این وزارتخانه برای نیل به فرمایشات رهبر مدبر انقلاب عزم جدی دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: