کد خبر: ۳۰۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 11
امیدواریم در پنج سال آینده با رسیدن به رکورد یک میلیارد دلار در صنایع دارویی کشور، جایگزین مناسبی برای نفت پیدا کنیم و بتوانیم با صادرات آنها، ظرفیت بزرگی در کشور ایجاد کنیم.

شفاآنلاین>سلامت> رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید مواد اولیه‌ی داروی مزالازین، نقش مهمی در جلوگیری از خروج ارز کشور دارد و با تامین آن، نگرانی در تامین این دارو نخواهیم داشت.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر بهرام دارایی روز پنجشنبه، ۱۹ اسفند ماه، در آیین رونمایی از ماده اولیه دارویی مزالازین شرکت دانش بنیان جولیان کیمیا صنعت در دانشگاه علوم پزشکی تبریر اظهار کرد: با توکل بر خدا و امید به محققان بنا داریم برای تولید مواد اولیه‌ی داروهای خاص و ویژه کمک کنیم تا به تولید برسند و ظرفیت تولیدات داخلی ما را افزایش دهند.


وی ادامه داد: امیدواریم در پنج سال آینده با رسیدن به رکورد یک میلیارد دلار در صنایع دارویی کشور، جایگزین مناسبی برای نفت پیدا کنیم و بتوانیم با صادرات آنها، ظرفیت بزرگی در کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در رسیدن به این هدف ما را یاری می‌کنند و در دولت سیزدهم و به‌ویژه وزارت بهداشت، برای تسهیل کسب و کار جوانان و شرکت‌های دانش بنیان قدم‌های موثری برداشته می‌شود تا بتوان با کمک به آنها این راه را هموار کرد.

دارایی خاطرنشان کرد: توان تولید ۹۷ درصد داروها را در کشور داریم و تلاش می‌کنیم تا مواد اولیه مورد نیاز را با کیفیت‌تر و در مسیر درست تامین کنیم چراکه کیفیت تاثیر بالایی دارد.

وی گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ هفتمین واکسن کرونا تایید شده و رسما وارد سبد واکسیناسیون کشور می‌شود که اکنون ظرفیت تولید ۵۰ میلیون دز واکسن را در کشور داریم.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه تحریم‌های بسیاری داشتیم، توانستیم مواد اولیه‌ی تولید واکسن کرونا و تجهیزات پیشرفته تحقیقات آنها را تولید کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: سالها بود که مشکلات عدیده‌ای در صنعت واکسن سازی داشتیم و کرونا تهدید بزرگی بود که به فرصت تبدیل شد تا آنها را رفع کنیم و به بزرگترین تولید کننده‌ی واکسن غرب آسیا تبدیل شویم.

وی در پایان تاکید کرد: واکسن برکت در حال طی کردن تأییدیه‌های نهایی سازمانی جهانی بهداشت است و بقیه‌ی واکسن‌ها نیز به دنبال جهانی شدن هستند.

در مراسمی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از محصول استراتژیک و مهم ماده اولیه‌ی مزالازین در تبریز رونمایی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: