کد خبر: ۳۰۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 09
پناهی مهر:
اعظم پناهی مهر گفت: مسئولان می‌گویند داروی بیماران کلیوی در بازار وجود دارد اما بیماران در مراجعه به ما می‌گویند دارو نیست. در برخی موارد هم که دارو هست داروی ایرانی است که در برخی از بیماران حساسیت ایجاد می‌کند و برایشان قابل استفاده نیست.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: علیرغم اعلام مسئولان در خصوص وجود دارو در بازار بیماران پیوند کلیه این روزها مشکلات دارویی داشته و در مضیقه قرار گرفته اند.

به گزارش شفاآنلاین:اعظم پناهی مهر مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران صبح امروز در گردهمایی مدیران این انجمن گفت: اعیاد شعبانیه را به دلسوزان عرصه سلامت تبریک گفته و برای شما موفقیت در کارتان را آرزو دارم.

وی ادامه داد: هدف از این گردهمایی بررسی مشکلات دارویی و درمانی بیماران کلیوی است که مصادف شده است با روز بین المللی کلیه. این روزها متأسفانه بیماران از نظر دارویی دچار مشکلاتی شده اند و سرگردان شده اند.

پناهی مهر خاطرنشان کرد: داروهای خارجی کمتر وجود داشته و برای برخی از بیماران داروهای مورد نیازشان کمیاب شده است. البته مدیران وزارت بهداشت هم دلایلی ارائه کرده اند اما از سوی دیگر تکلیف بیمارانی که ۲۰ سال است دارویی مصرف می‌کنند و امروز در دسترسشان نیست مشخص نیست.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: از سوی دیگر سطح حمایتی بیمه‌ها افزایش نداشته است در حالی که داروها افزایش قیمت دارند و این امر باعث شده است که بیماران در کنار مشکلات بیماری و درد و رنج ناشی از بیماری درد و رنج ناشی از نبود دارو هم به جانش تحمیل می‌شود.

وی افزود: مسئولان می‌گویند داروی بیماران کلیوی در بازار وجود دارد اما بیماران در مراجعه به ما می‌گویند دارو نیست. در برخی موارد هم که دارو هست داروی ایرانی است که در برخی از بیماران حساسیت ایجاد می‌کند و برایشان قابل استفاده نیست.

پناهی مهر تصریح کرد: در ماه جاری سه مورد پیوند کلیه در لیست اجرا داشتیم که دو مورد آنها از پیوند منصرف شدند و زمانی که از آنها دلیل انصرافشان را جویا شدیم عنوان کردند که از نبود دارو هراس داشته و همین امر آنها را از انجام پیوند منصرف کرده اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: