کد خبر: ۳۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 04
شفاآنلاین-مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند رو به افزایش طلاق در کشور گفت: اکنون علل بیشتر طلاق ها مربوط به مسایل جنسی و زناشویی است.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر «محمداسماعیل مطلق» روز دوشنبه در نشست آموزشی ارتقای نرخ باروری کل که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: در سال گذشته(1392) بیش از 155 هزار مورد طلاق در کشور ثبت شد که بخش عمده ای از آنها مربوط به مسایل جنسی و زناشویی بوده است.

وی با اشاره به تاکید جدی رهبر معظم انقلاب بر بحث تحکیم بنیان خانواده، ادامه داد: باید در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت، بر روی موضوع تحکیم بنیان خانواده بیشتر بحث شود تا طلاق، کمتر میان خانواده ها اتفاق بیفتد.



** افزایش 30 درصدی ابتلا به ایدز از طریق آمیزش جنسی

مطلق همچنین درمورد اینکه اکنون چالش های جدی در زمینه های بهداشتی وجود دارد، گفت: دو درصد جمعیت ایران مبتلا به هپاتیت «بی» و نیم درصد نیز مبتلا به هپاتیت «سی» هستند.

وی تصریح کرد: همچنین 90 هزار نفر آلوده به ویروس ایدز در کشور وجود دارد که 27 هزار نفر آنان شناخته شده اند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین افزایش ابتلا بیماران به ایدز از طریق آمیزش جنسی به 30 درصد در دو سال گذشته رسیده، در حالیکه در پنج سال گذشته این رقم 10 درصد بوده است.



** 14 درصد معتادان در محدوده سنی 15 تا 19 سال هستند

مطلق درمورد آمار اعتیاد در کشور نیز گفت: متاسفانه 14 درصد از افراد معتاد در کشور در محدوده سنی 15 تا 19 سال هستند.

وی به مرگ هشت جوان بر اثر اعتیاد در طول شبانه روز اشاره کرد و افزود: 63 درصد معتادان، متاهل هستند و همچنین 58 درصد کل معتادان در کشور در سنین کمتر از 35 سال قرار دارند.

مطلق ادامه داد: همچنین 55 درصد والدین از اعتیاد فرزندان خود اطلاع ندارند که این موضوع غفلت خانواده ها را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اگر 10 درصد تصادفات و 10 درصد طلاق ها را کاهش داده و 10 درصد ازدواج ها را افزایش دهیم، میزان باروری به 2.65 می رسد، گفت: می توانیم بخشی از مشکلات ناشی از ناباروری و کاهش نرخ جمعیت را از چنین راه هایی رفع کرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: اگر میزان باروری در کشور زیر دو باشد، یک تهدید برای سلامت محسوب می شود که باید در این زمینه چاره اندیشید.

مطلق به وجود 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از آنان در حال گذراندن سنین ازدواج و بارداری هستند، و متاسفانه میزان ازدواج از سال 85 تا 92 کاهش داشته است.

وی به آمار ازدواج در سال 92 اشاره کرد و افزود: بیش از 772 هزار مورد ازدواج در کشور ثبت شده که نسبت به سال های قبل رقم کاهشی دارد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: