یکی از محورهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن میبالیم ارتقای سلامت و رضایت بیماران است
شفاآنلاین>سلامت> معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به ساختار ناهمگون و متفاوت اداره بیمارستانها، گفت: در مدیریت بیمارستانی محدودیت و نه گفتن معنایی ندارد و درمان بیماران باید تامین شود.
به گزارش شفاآنلاین: بهروز رحیمی، روز دوشنبه در نخستین جشنواره دانشگاه بهرهور و سومین جشنواره بیمارستان بهرهور، با اشاره به اینکه اصل مدیریت وفاداری است، اظهار کرد: دانشگاه مرکز عقلانیت و بهره وری است.
وی با تاکید بر اینکه باید مصادیق بهره وری در دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد شود افزود: دانشگاه فاصله بین صنعت و آموزش را به کمترین حد ممکن میرساند و محصول آن سلامت و لبخندی است که بر لب مردم مینشیند.
رحیمی گفت: ارزش افزوده جامعه مدیریتی دانشگاههای علوم پزشکی در مراکز بیمارستانی ایجاد میشود.
وی با اشاره به ساختار ناهمگون و متفاوت اداره بیمارستانها، افزود: در مدیریت بیمارستانی محدودیت و نه گفتن معنایی ندارد، باید در درمان بیماران به رغم تمام کمبودها سلامت مردم حفظ شود، این مهم مصداق بارز بهره وری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه فاصله بین آموزش و صنعت در بیمارستانها توجیه منطقی ندارد، توضیح داد: یکی از محورهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن میبالیم ارتقای سلامت و رضایت بیماران است.
وی، سلامت مردم با ۴۰ سال پیش را مقایسه کرد و افزود: مطمئناً ارتقای کیفیت در خدمات سلامت بر آرامش روانی مردم که بخش بزرگی از آن در چارچوب مؤلفههای سلامت جای میگیرد اثر بخش است.
رحیمی خاطرنشان کرد: مصداق مدیریت مناسب در کشور، مدیریت بیمارستانی است.
وی در ادامه به بحران کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا به سادگی مدیریت و کنترل نشد، کرونا با تلاش و جانفشانی مهار شد و به عبارتی سفیدپوشان نظام سلامت برای حفاظت از جان مردم قربانی کرونا شدند.
به گفته رحیمی، چنانچه بهره وری در تمام ابعاد مورد توجه باشد قطعاً بر چالشها و مشکلات موجود پیروز میشویم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت افزود: فرصتها از دل بحران ایجاد میشوند بنابراین باید به کمبودها به چشم فرصت نگاه کرد.
وی با تاکید بر اینکه نگاه معاونت توسعه، نگاه توسعهای است عنوان کرد: بهره وری با ارتقای پرسنل ایجاد میشود.
رحیمی گفت: باید مواضع مناسبتری نسبت به توسعه و ارتقا پرسنل ایجاد شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه رضایت و آرامش پرسنل به عنوان مشتریان داخلی اهمیت ویژه ای دارد، تاکید کرد: تا زمانی که نتوانیم رضایتمندی پرسنل را ایجاد کنیم، نمیتوانیم در خارج از سیستم هم موفق باشیم.
وی یادآوری کرد: باید به مجموعه و سرمایه نیروی انسانی نگاه توسعهای داشته باشیم.
رحیمی استفاده از تخصص و جوان گرایی در عرصههای مختلف مدیریتی درمان را خواستار شد و ادامه داد: باید برای خلق ایدههای جدید و در کمیتههای بهره وری در بیمارستانها از جوانان استفاده کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: فرصتها درون بیمارستانها است، چنانچه نظام مدیریت ارزیابی عملکرد و کنترل به خوبی مدیریت شود بی شک سایر موارد نیز حل شدنی است.
وی با اشاره به اینموضوع که کنترل یکی از اصلی ترین موارد در بهره وری بیمارستانها تلقی میشود خاطرنشان کرد: با کمک سامانه و داشبورد میتوانیم بهره وری را به معنی واقعی ایجاد کنیم.
رحیمی گفت: هر مسیری خارج از داشبورد ایجاد شود با شکست مواجه خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به موفقیتهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه بهره وری و استفاده از داشبوردهای هوشمند بیمارستانی را خواستار شد و گفت: باید این مدل موفق توسط سایر دانشگاهها الگوبرداری و اجرا شود.
وی تاکید کرد: دغدغه سلامت، مهمترین دغدغه دولت سیزدهم است و بهره وری در سلامت، خدمت خالصانه و تکریم مراجعان است.