کد خبر: ۳۰۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 07
فراورده‌های کافئین که به عنوان مکمل به فروش می‌رسند، معمولا بسیار تغلیظ‌شده یا خالص هستند و افراد به آسانی ممکن است میزان‌های بسیار بالای آنها را اشتباها مصرف کنند.

شفاآنلاین>سلامت> یک مربی شخصی پس از خوردن تصادفی مقدار اشتباهی از پودر مکملی که میزان کافئین آن معادل تا ۲۰۰ فنجان قهوه بود، جانش را از دست داد.

به گزارش شفاآنلاین: تام مانسفیلد، مربی شخصی ۲۹ ساله ۱۰۰ گرم پودر کافئین از یک شرکت فروش مکمل‌های ورزشی در انگلیس خربده بود. پودر کافئین در حد ۶۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم در روز بوسیله ورزشکاران برای تقویت کارکرد جسمی استفاده می‌شود.


اما حد پایین توزین ترازوی دیجیتال این مربی ۲ گرم بود و مکملی که خریده بود پیمانه اندازه‌گیری نداشت.

در نتیجه او در اندازه‌گیری وزن پودر مورد استفاده‌اش اشتباه کرد و حدود ۵ گرم از این پودر کافئین را مصرف کرد.

پس از مصرف این میزان بالای کافئین او قفسه سینه‌اش را گرفت و از تپش سریع قلبش شکایت کرد و پس از چند دقیقه دهانش کف کرد.

ماموران اورژانس که به خانه او فراخوانده شده بودند، او را برای ۴۵ دقیقه احیا کردند و او پس از انتقال به بیمارستان مرده اعلام شد.

بررسی‌های پس از مرگ نشان داد که میزان کافئین در خون او ۳۹۲ میلی‌گرم در لیتر است. مصرف یک فنجان قهوه معمولی میزان کافئین در خون را به ۲ تا ۴ میلی‌گرم در لیتر می‌رساند و به این ترتیب میزان کافئین بدن او معادل مصرف تا ۲۰۰ فنجان قهوه بود.

علت مرگ این مربی مسمومیت با کافئین اعلام شد.

متخصص پزشکی قانونی گفت اگر به همراه پودر مکمل یک پیمانه هم به این مربی داده بودند، شاید سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد.

فراورده‌های کافئین که به عنوان مکمل به فروش می‌رسند، معمولا بسیار تغلیظ‌شده یا خالص هستند و افراد به آسانی ممکن است میزان‌های بسیار بالای آنها را اشتباها مصرف کنند.

مصرف خوراکی مکمل‌های کافئین ممکن است قدرت جسمی و طاقت فرد را افزایش می‌دهند و ممکن است خستگی فرد در حین ورزش را به تاخیر بیندازند، اما مصرف بیش از ۸۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز (معادل ۶ تا ۸ فنجان) می‌تواند میزان کافئین در خون را از حد مجاز بالاتر ببرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: