کد خبر: ۳۰۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - 2022March 01
پیرحسین کولیوند گفت: سازمان‌های بشردوستانه از جمله جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به دلیل برخورداری از تجارب سال‌های طولانی در کمک‌رسانی بشردوستانه و جامعه‌محور می‌توانند شرکای کارآمد و قابل اعتمادی برای مسئولان دولتی و مقامات عمومی در حمایت از افراد آسیب پذیر و آسیب دیده همچون آوارگان، پناهندگان و مهاجران باشند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در اجلاس اقدامات بشردوستانه رهبران منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) بر ارائه خدمات مختلف به اتباع خارجی در ایران علی‌رغم محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین: پیرحسین کولیوند با اشاره به موضوع مهاجران و آوارگانی که در ایران زندگی می‌کنند، گفت: سازمان‌های بشردوستانه از جمله جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به دلیل برخورداری از تجارب سال‌های طولانی در کمک‌رسانی بشردوستانه و جامعه‌محور می‌توانند شرکای کارآمد و قابل اعتمادی برای مسئولان دولتی و مقامات عمومی در حمایت از افراد آسیب پذیر و آسیب دیده همچون آوارگان، پناهندگان و مهاجران باشند.

وی افزود: همانطور که می دانید به علت بحران‌های بین المللی و منطقه‌ای در دهه‌های اخیر، ایران در منطقه‌ای بحرانی از نظر جابه‌جایی جمعیت، پناهندگان و مهاجران قرار گرفته است.

کولیوند با اشاره به مرزهای طولانی و مشترک ایران با چندین کشور تصریح کرد: ایران به دلیل داشتن مشترکات اعتقادی و فرهنگی با همسایگان خود و همچنین تنوع موقعیت‌ها و وجود فرصت‌های مناسب زندگی در داخل کشور به یکی از کشورهای مهاجر پذیر تبدیل شده و به طور مستقیم و همواره درگیر مسائل پناهندگان، مهاجران و آوارگی ناشی از درگیری‌ها بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در تشریح نقش پر رنگ جمعیت هلال احمر ایران در حوزه مهاجرت گفت: دولت ایران به‌ عنوان کشور مبدأ، مقصد و ترانزیت پناهندگان و مهاجران، بدون شک با چالش‌های خاص خود مواجه است. اکنون بیش از چهار میلیون پناهنده در ایران زندگی می کنند که در سالیان گذشته برنامه های توسعه‌ای و رفاهی جمعیت هلال احمر موجب فراهم کردن برخی فرصت‌های برابر همچون امکان تحصیل برای همه پناهجویان و مهاجران شده است.

کولیوند شیوع بیماری کرونا را چالش جدید هلال‌احمر ایران در حمایت از مهاجران اعلام و تاکید کرد: علی‌رغم حمایت از پناهندگان و ارائه خدمات گسترده، چالش‌هایی همچون بیماری‌ کرونا، اقشار پناهنده و آواره را به بزرگترین اقلیت آسیب‌پذیر و در معرض خطر جوامع تبدیل می‌کند بنابراین هلال‌احمر ایران بنا بر رسالت خود در حمایت از مهاجران و با توجه به عضویت در ستاد ملی کرونا، توانست مصوبه واکسیناسیون برای مهاجران قانونی و غیر قانونی را اخذ کند.

کولیوند گفت: هلال احمر ایران در نقش معین دولت و با هماهنگی وزارت بهداشت و شرکت‌های تولیدی، ۱۳۰ میلیون دز واکسن کرونا نیز وارد کشود کرد و علاوه بر کمک به واکسیناسیون، مراکز خاصی را هم برای واکسیناسیون مهاجران، آوارگان و سایر اتباع خارجی در کشور اختصاص داد.

کولیوند تاکید کرد: محدودیت‌های دسترسی به منابع ناشی از تحریم‌ها مانع بزرگی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه نیز محسوب می‌شود که این امر، روند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و جامعه مهاجران و پناهندگان را نیز کندتر می‌کند.

وی ضمن درخواست از رهبران جمعیت‌های ملی، فدراسیون و کمیته برای کمک به رفع تحریم‌ها خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها و همکاری‌های جمعیت‌های ملی از هلال احمر ایران در اجرای اقدامات بشردوستانه، قابل ستایش است که صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: