کد خبر: ۲۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 04
کارشناس رادیولوژی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- کارشناس رادیولوژی گفت: به دلیل وارداتی بودن تجهیزات تصویربرداری پزشکی نظیر دستگاه های رادیولوژی، سی تی اسکن و ام آر آی و تغییرات ناگهانی ارز ، قیمت این تجهیزات همزمان با رشد ناگهانی نرخ ارز حدود سه برابر شده که مشکلات جدی به دنبال داشته است.

علی سعیدی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال افزایش قیمت 3 برابری تجهیزات تصویربرداری پزشکی درسالهای اخیر، قطعات مصرفی و یدکی آنها هم با همین افزایش و یا کمی بیشتر مواجه شده است.

وی ادامه داد: به دنبال چنین وضعیتی و بالا رفتن سرمایه گذاری اولیه تمایل به ایجاد موسسات جدید برای انجام اموری نظیر رادیولوژی کاهش یافته زیرا قیمت تمام شده و اولیه راه انداز  این قبیل از موسسات به شدت بالا رفته است.

 کارشناس رادیولوژی تصریح کرد: از طرفی دیگر با پیشرفت علم و تکنولوژی و به علت قیمت بالای تجهیزات تصویربرداری پزشکی امکان به روز رسانی تجهیزات فعلی و یا خرید تجهیزات جدید مقرون به صرفه نمی باشد.

به گفته وی دزچنین شرایطی  با مطرح کردن کارشناسانه در آمد و سرمایه گذاری، تعرفه ها باید به طور واقعی اعمال شوند. زیرا این امر به رشد مراکز جدید و کیفیت انجام تصویربرداری های پزشکی نیز کمک شایانی می کند.

وی نصریج کرد: برای سرپا ماندن این قبیل از موسسات باید تسهیلات ارزی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با واردات قطعات و لوازم مصرفی در نظر گرفته شود و تعرفه واقعی با حضور صاحب نظران این رشته تصویب شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: