کد خبر: ۲۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 05
رئیس قطب ارولوژی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس قطب ارولوژی کشور گفت: در ایران لیست انتظار پیوند طولانی نداریم؛زیرا پس از اقدام بیمار برای پیوند، ظرف چند ماه شرایط انجام آن نیز فراهم می شود. در حالی که در کشور امریکا از سال 1999 تا کنون 30هزار نفر در لیست انتظار فوت کرده اند.

دکتر ناصر سیم فروش در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در کشورما تنها برای آنهایی که از مرگ مغزی عضو دریافت می کنند لیست انتظار 2 ساله ای وجود دارد.حال آنکه  دربیمارستان لبافی نژاد  استفاده ازاعضای مرگ مغزی در اولویت قرار دارد بعد از فامیل و سپس غیر فامیل.

 چهره ماندگار پزشکی کشور تصریح کرد:درحال حاضر 45 درصد از اهداء کلیه در کشور امریکا از افراد زنده به زنده است .ضمن اینکه این رقم در دنیا حدود 42درصد و در آلمان هم  از 3 به 4 درصد رسیده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: متأسفانه رشد کشور امریکا طی سالیان اخیر در پیوند زنده به زنده بوده است و چون استفاده از افراد مرگ مغزی به مرحله ثابت رسیده دیگر توان افزایش آن را ندارند.

به گفته وی هم اکنون 100هزار نفر در لیست پیوند کشور امریکا قرار دارند در حالی که  سالانه 13 هزار پیوند از افراد مرگ مغزی دراین کشور به عمل می آید.

وی تأکید کرد: افراد گیرنده کلیه همیشه باید مورد توجه قرار گیرند زیرا افراد دیالیزی به طور واقعی دارای مشکلات مختلف  هستند.

سیم فروش اظهار داشت: جامعه باید با شناسایی به آنان کمک کند و مردم با یاری دولت نیز برای نجات بیماران مبتلا به نارسایی های کلیه و انجام پیوند موفق گام بردارند.

وی در ادامه گفتگو با شفا آنلاین بیان کرد: دولت و سازمان های بیمه گر نیز این بیماران را باید در اولویت توجهات  قرار دهند. زیرا آنان به عنوان بیماران صعب العلاج داروهای بسیار گران را تهیه و عمل های جراحی سختی را تجربه می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: