کد خبر: ۲۹۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - 2022February 22
وزارت بهداشت اعلام میکند که این مطالبه را به سازمان برنامه و بودجه و دولت منتقل کردیم و از این سازمان و دولت هیچ صدایی بر نمی آید.
شفاآنلاین>سلامت>کارشناس سلامت عمومی گفت: کادر سلامت از وضعیت نابسامان دریافتی و وضعیت خود به تنگ آمده اند و در رویارویی با پیک ششم نه رمقی برایشان مانده و نه مطالبات و مسائل جدی شان که پایه ترین مسائل حیاتی آنهاست محقق شده است.
به گزارش شفاآنلاین:  احمد مهری- اپیدمیولوژیست و کارشناس سلامت عمومی درباره تجمع دیروز مدافعا سلامت مقابل وزارت بهداشت گفت:  برکسی پپوشیده نیست، کووید-19 خواب و خوراک را از کادر سلامت دو سال است که گرفته است. بسیاری از این نیروها علیرغم حضور بدون تعطیلی در مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی، متاسفانه از کمترین حقوق و مزایا برخوردارند. بسیاری از این نیروها متاسفانه شرکتی، قراردادی و طرحی اند و نبود امنیت شغلی  و چندرغاز حقوق با تاخیر و ... با این حجم از کار در دوران کرونا وضف ناشدنی است.

وی گفت: با این حال، تحقق فوق العاده خاص و تبدیل وضعیت نیروی انسانی بهداشت و درمان بارها توسط مسئولین وزارت بهداشت، دولت ها، مجلس و ... قول داده شده اما نه اقدامی شده است و نه این مطالبه ها جدی گرفته شده است.

کارشناس سلامت عمومی افزود: کادر سلامت از وضعیت نابسامان دریافتی و وضعیت خود به تنگ آمده اند و در رویارویی با پیک ششم نه رمقی برایشان مانده و نه مطالبات و مسائل جدی شان که پایه ترین مسائل حیاتی آنهاست محقق شده است. 

مهری گفت: وزارت بهداشت اعلام میکند که این مطالبه را به سازمان برنامه و بودجه و دولت منتقل کردیم و از این سازمان و دولت هیچ صدایی بر نمی آید. 

کارشناس سلامت عمومی ادامه داد: مع الوصف، کادر سلامت نسب به وضعیت خود بشدت انتقاد دارند و دولت و مجلس  برای پیشگیری از اخلال در خدمات بهداشتی درمانی، بایستی هرچه سریعتر به دو وعده ای که بارها داده اند یعنی برقراری فوق العاده خاص و تبدیل وضعیت نیروی انسانی بهداشت و درمان جامه عمل بپوشند.

گفتنی است؛ روز گذشته جمعی از انترن های بیمارستان فیروزگر تهران نیز در اعتراض به عدم پرداخت مابه‌التفاوت افزایش کمک هزینه مصوبه اینترنی در این بیمارستان دست به تجمع زدند. پیش از آن نیز پزشکان خانواده در شیراز و دانشجویان دستیاری در برخی از بیمارستان‌های مختلف کشور در رابطه با وضعیت سخت معیشتی خود تجمعاتی را برگزار کرده بودند.
برچسب ها: ماجرا ، تجمع ، مدافعان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: