کد خبر: ۲۹۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022February 17
این رژیم به طور کلی برای چاقی جزو درمان‌ها تایید شده است اما برای کسی که کبد چرب دارد رژیم مناسبی نیست و بهترین رژیم برای افرادی که دچار کبد چرب هستند، رژیم مدیترانه‌ای است.

شفاآنلاین>سلامت> یک فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان درباره بهترین نوشیدنی‌هایی که می‌توان برای بهبود عملکرد کبد و پیشگیری از کبد چرب استفاده کرد، توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان درخصوص اینکه بهترین روش برای پیشگیری از کبد چرب کدام است گفت: تنها توصیه ما انجام حداقل نیم ساعت ورزش روزانه و استفاده از رژیم غذایی مناسب از جمله رژیم مدیترانه‌ای است.

آگاه در ادامه در خصوص تاثیر رژیم کتوژنیک بر کبد چرب نیز که این رژیم بر پایه مصرف چربی، پروتئین‌ها و کاهش موادی قندی و کربوهیدرات‌هاست، اظهار کرد: در کل رژیم غذایی که همراه با کاهش وزن شدید باشد، می‌تواند کبد چرب را تشدید کند چراکه چربی‌ها آزاد می‌شوند و این چربی‌های آزاد شده می‌توانند در کبد رسوب کنند.

وی تاکید کرد: کاهش وزن سریع خود می‌تواند باعث تشدید کبد چرب شود.

فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان در پاسخ به اینکه آیا رژیم کتوژنیک مورد تایید است یا خیر نیز گفت: این رژیم به طور کلی برای چاقی جزو درمان‌ها تایید شده است اما برای کسی که کبد چرب دارد رژیم مناسبی نیست و بهترین رژیم برای افرادی که دچار کبد چرب هستند، رژیم مدیترانه‌ای است.

وی در خصوص بهترین نوشیدنی‌ها که می‌توان برای بهبود عملکرد کبد و پیشگیری از کبد چرب استفاده کرد نیز توضیح داد: مصرف آب سالم آشامیدنی در کنار برخی آب میوه‌هایی که دارای کالری کم و منفی هستند مثل آب کرفس یا کدوی سبز برای سندروم متابولیک مناسب است، ضمن اینکه لبنیات کم چرب و پروبیوتیک مثل دوغ کم چرب پروبیوتیک نیز برای کبد چرب مفید است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: