کد خبر: ۲۹۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022January 25
درپی انتشار خبری در مورخه ۲۷ دیماه ۱۴۰۰ درخصوص اعضای هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، این انجمن جوابیه‌ای برای خبرگزاری خبرآنلاین ارسال کرده است.

شفاآنلاین>سلامت> درپی انتشار خبری در مورخه ۲۷ دیماه ۱۴۰۰ درخصوص اعضای هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، این انجمن جوابیه‌ای برای خبرگزاری خبرآنلاین ارسال کرده است.

به گزارش شفاآنلاین:  بیست‌وهفتم دیماه سال جاری خبری با عنوان «تجمع اعتراض‌آمیز بیماران دیالیزی و پیوند کلیه» در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شد که به موضوع انتخابات هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی اشاره داشت. در بخشی از این خبر آمده که «در حال حاضر مدیرعامل فعلی بدون هیئت مدیره رسمی و حتی حضور بازرس قانونی همچنان بر مسند ریاست انجمن نشسته‌ است.»

درپی انتشار این خبر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی جوابیه‌ای به این خبرگزاری ارسال کرده که متن آن به شرح زیر است:

«نظر به اینکه به موجب ماده ۲۳ قانون مطبوعات به ذی نفع حق داده شده است ظرف یک ماه چنانچه محتوای خبر را مشتمل بر مواردی از مواردی از جمله خلاف واقع بودن خبر، مشاهده نماید بتواند کتباً پاسخ خود را برای همان نشریه ارسال نماید. لذا بدینوسیله و در پاسخ به خبر مورخه ۲۷/۱۰/۱۴۰۰ مطالب ذیل را به استحضار رسانده و مستدعی است نسبت به انتشار آن اقدام نمایید.

قطع نظر از این‌که مستند به آگهی روزنامه شماره ۲۷۹۶۵ مورخه ۱۴۰۰/۸/۱۰ انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران نسبت به انتشار آگهی انتخابات اقدام نموده و متعاقباً در فردای انتخابات مستند به نامه شماره ۱/۲۹۲۶ مورخ ۸/۹/۱۴۰۰ فرم‌های مشخصات فردی مربوط به مجمع عمومی مذکور را جهت استعلام به وزارت محترم کشور ارسال نموده، اساساً برخلاف آنچه از فحوای خبر به دست می‌آید موضوع انتخابات تکمیل اعضا بوده است؛ بعبارتی انجمن دارای هیات مدیره است و برخلاف آنچه در خبر انتشار یافته مدیرعامل بدون هیات مدیره اتخاذ تصمیم نمی‌نماید. موضوع این بوده که به موجب اساسنامه انجمن تعداد اعضای هیات مدیره هفت نفر عضو اصلی و دو نفر عضو نفر عضو علی‌البدل می‌باشد و هرگاه به دلایلی مانند استعفا و یا فوت یا سلب شرایط از هر یک از اعضای هیات مدیره یا بازرسان، در صورتی که تعداد هیات مدیره یا بازرسان به هر دلیلی کمتر از تعداد اعضای اصلی شود، مجمع عمومی حسب مورد به صورت عادی یا فوق‌العاده جهت تکمیل تعداد باقیمانده اعضا برگزار خواهد گردید. انجمن نیز در راستای تکمیل اعضا اقدام نموده که متاسفانه با چنین واکنشی مواجه شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: