کد خبر: ۲۹۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۳۰ دی ۱۴۰۰ - 2022January 20
هم اینک بیش از ۵۰۰ تست مختلف آنتی ژن در اروپا در دسترس است. با این حال، میزان و دقت عملکرد این تست‌ها در زندگی واقعی هنوز نامشخص است
شفاآنلاین>سلامت>دانشمندان می‌گویند؛ تست سریع آنتی ژن در مقایسه با تست پی سی آر (PCR) در تشخیص ۳۶ درصد کودکان مبتلا به کرونا ناتوان بوده است.
به گزارش شفاآنلاین:همه گیری کرونا گرچه تمام مردم جهان را تحت تاثیر قرار داده است، اما این ویروس گروه‌های سنی مختلف را به طور متفاوتی درگیر می‌کند. برای مثال، کودکان آسیب پذیری کمتری در برابر کووید ۱۹ دارند و در مقابل، درصد قابل توجهی از تلفات این همه گیری مربوط به افراد بالای ۶۵ سال است.

با این وجود، این تنها تفاوت میان گروه‌های سنی در برابر همه گیری کووید ۱۹ نیست. به تازگی دانشمندان با بررسی ۱۷ تحقیق متفاوت اعلام کردند تست سریع آنتی ژن برای تشخیص ابتلا به کرونا در کودکان دقت لازم  را ندارد و قابل استناد نیست. محققان در این پژوهش اقدام به بررسی ۶ تست متفاوت آنتی ژن برای تشخیص کرونا در بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کودک و نوجوان از ماه مِی ۲۰۲۱ کردند.

دانشمندان مشاهده کردند؛ تست سریع آنتی ژن در مقایسه با تست پی سی آر (PCR) در تشخیص ۳۶ درصد کودکان مبتلا به کرونا ناتوان بوده است. در کودکان دارای علامت کرونا، تست سریع آنتی ژن ۲۸ درصد خطا، و در کودکان فاقد علائم کرونا این تست بیش از ۴۴ درصد خطا نشان داد. این میزان از سطح خطا، باعث ایجاد تردید در توانایی این تست‌ها در کودکان شده است.

از این رو، متخصصان می‌گویند نباید از این تست برای تشخیص سریع ابتلای کودکان به کووید ۱۹ استفاده شود. ناتوانی در تشخیص افراد مبتلا به کرونا می‌تواند منجر به افزایش بیشتر شمار مبتلایان و تشدید همه گیری شود.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: هم اینک بیش از ۵۰۰ تست مختلف آنتی ژن در اروپا در دسترس است. با این حال، میزان و دقت عملکرد این تست‌ها در زندگی واقعی هنوز نامشخص است و تحقیقات جدید بر موثر بودن آن‌ها نیز سایه تردید افکند.

مقامات بهداشتی کشور‌های غربی در نظر داشتند برای بازگشایی مدارس اقدام به انجام گسترده تست‌های سریع تشخیص کرونای مبنی بر آنتی ژن کنند. با این وجود، یافته‌های جدید دانشمندان از ناتوانی این تست‌ها در تشخیص دقیق ابتلا به کرونا در کودکان حکایت دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: