کد خبر: ۲۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 01
شفا آنلاین:متأسفانه چند سالی است که بازار پیوند عضو چه از سوی اهدا کننده و چه گیرنده در قبضه و سلطه دلالان قرار دارد و نظارت وزارت بهداشت در این حوزه ناکافی است.
به گزارش شفا آنلاین،حمیدرضا عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و  درمان مجلس اظهار داشت: متأسفانه چند سالی است که بازار پیوند عضو در قبضه و سلطه دلالان قرار دارد و قیمت‌های رد و بدل شده در این بازار سود کلانی برای دلالان و پزشکان متخلف تحت نفوذ این افراد به همراه دارد.

وی گفت: متأسفانه دلالان تعیین می‌کنند که پیوند به چه کسی و با چه قیمتی انجام شود و یک شبکه زیرزمینی بین دلالان و پزشکان خاطی و ذینفع در این زمینه شکل گرفته است که برای سلامت این حوزه خوب نیست و حرف و حدیث‌های فراوانی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه ضمن این که در برخی موارد شاهد پیوند عضو به فردی خارجی هستیم در حالی  که داوطلب دریافت عضو ایرانی در نوبت طولانی مانده  است، خاطرنشان کرد:‌ بخصوص این مورد زمانی است که گیرنده خارجی پول بیشتری از داوطلب ایرانی می‌دهد که به نظر بنده این اقدام خلاف قانون است و سهل  انگاری پزشکان و ناظرین بر این بخش قابل قبول نیست.

وی افزود: متأسفانه برخی در این بازار ناعادلانه سودهای هنگفت به جیب می‌زنند در حالی که باید نظارت‌ها و بررسی عملکرد پزشکان در این بخش با جدیت بیشتری دنبال شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: