کد خبر: ۲۹۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۳ دی ۱۴۰۰ - 2022January 13
سال گذشته بیش از ۹ هزار زایمان در بیمارستان چابهار انجام شده و امسال نیز براساس آمار ثبت شده ماهانه بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ زایمان انجام می‌شود که جا دارد از کادر پزشکی و درمانی تشکر کنم.
 شفاآنلاین>سلامت>تلاش دکتر فرزانه زاهد و دکتر زری سلطانی سبب نجات جان مادر باردار در بیمارستان امام علی (ع) چابهار شد و این مادر ۲۷ ساله از مرگ حتمی نجات یافت.
به گزارش شفاآنلاین:برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی همیشه مشکلات حوزه بهداشت و درمان و کمبودها را مطرح می کنند، هرچند که وجود برخی مشکلات را کسی منکر نیست اما بد نیست در کنار انعکاس مشکلات به کارهای خوب برخی پزشکان وظیفه شناس نیز پرداخته تا سبب دلگرمی آنان برای خدمت بهتر در مناطق محروم و جای جای استان سیستان و بلوچستان شود.

در ایام سیل وبارندگیهای جنوب استان دکتر فرزانه زاهد پزشک جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان های نیکشهر و چابهار با حضور در روستای ناصرآباد کنارک و روستای عورکی از توابع چابهار اقدام به ویزیت رایگان بیش از ۱۰۰ بیمار متاثر از بارندگی‌ها و سیل کرده که جا دارد از تلاش‌های این انسانهای نیک و خیراندیش قدردانی شود.

نگارش چند خط در تجلیل از عملکرد برخی پزشکان گرچه ناچیز است و خدمات شبانه‌روزی آنان را جبران نمی‌کند اما برای پزشکانی که از پایتخت کشور و استانهای برخوردار برای خدمت به سیستان و بلوچستان که از کمبود پزشک و امکانات درمانی رنج می برد عزیمت می کنند، قوت قلبی برای خدمت بهتر است.

رییس بیمارستان امام علی (ع) چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی اقدامات پزشکان در بدست آوردن سلامت بیماران ستودنی است بطوریکه امروز شاهد بودیم ۲ پزشک پرتلاش و وظیفه شناس دکتر فرزانه زاهد و سلطانی بعد از چندین ساعت تلاش جان مادر بارداری را که احتمال مرگش حتمی بود، نجات دادند.

داوود ورشوساز گفت: نجات جان مادر باردار برای وزارت بهداشت و افزایش شاخص های سلامت خیلی مهم است به همین سبب مدیریت و کادر پزشکی بیمارستان امام علی (ع) چابهار در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و نهایت تلاش‌شان را برای درمان بیماران انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: کمبود پزشک، امکانات بهداشتی و درمانی و به ویژه کمبود تخت‌های بیمارستانی در چابهار کاملا مشهود است و ۱۸۰ تخت فعلی بیمارستان امام علی (ع) برای حجم گسترده بیماران کافی نیست و نیروهای فعلی موجود در این شهرستان به اندازه چند برابر ظرفیت تلاش و کار می‌کنند.

رییس بیمارستان امام علی (ع) چابهار افزود: سال گذشته بیش از ۹ هزار زایمان در بیمارستان چابهار انجام شده و امسال نیز براساس آمار ثبت شده ماهانه بیش از ۸۰۰ تا ۹۰۰ زایمان انجام می‌شود که جا دارد از کادر پزشکی و درمانی تشکر کنم.

وی بر ساخت هر چه سریعتر بیمارستان جدید ۵۴۰ تختخوابی چابهار برای خدمات رسانی بهتر و افزایش شاخص‌های سلامت تاکید و خاطرنشان کرد: اکثر بیماران شهرستان‌های زرآباد، کنارک، راسک، نیکشهر و قصرقند با جمعیت بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر برای انجام امور درمانی به چابهار مراجعه می کنند که حجم مراجعات بیماران زیاد و کمبودها فراوان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: