کد خبر: ۲۹۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۳ دی ۱۴۰۰ - 2022January 13
متاورس (فرا جهان) (به انگلیسی: Metaverse) یک فضای مجازی مشترک است که از ترکیب دنیای فیزیکی با دنیای مجازی ایجاد شده و شامل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت است.

شفاآنلاین>سلامت> متاورس (فرا جهان) (به انگلیسی: Metaverse) یک فضای مجازی مشترک است که از ترکیب دنیای فیزیکی با دنیای مجازی ایجاد شده و شامل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت است.

این اصطلاح برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در رمان علمی تخیلی «سقوط برف» توسط نیل استفنسون ابداع شد. این اصطلاح طیف گسترده‌ای از واقعیت‌های مجازی، از بازی‌ها گرفته تا پلتفرم‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد.

در این محیط‌ها افراد علاوه بر خرید و فروش زمین، ساختمان‌ها و آواتارها می‌توانند با دوستان خود ملاقات کنند؛ از موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و ساختمان‌ها دیدن کنند، کالاها و خدمات بخرند و در رویدادهای مختلف شرکت کنند.


هر محیط فرا جهانی معمولا فرصت‌هایی را برای ظهور «وسایل متنوع ارتباطی» ایجاد می‌کند. استفاده از این فرصت‌های ارتباطی در فرا جهان نیازمند خلاقیت، سازگاری و آینده‌نگری است.

در مرحله اولیه توسعه، روابط‌عمومی آینده‌نگر با ایجاد بسترهای لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به دنبال راه‌هایی برای حضور و نفوذ به فرا جهان است. بعلاوه یکی از پایه‌های اصلی روابط‌عمومی، درک روان‌شناختی، جمعیت‌شناسی و جغرافیای مخاطبان هدفی است که سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌خواهند به آن‌ها دست یابند. با ورود روابط‌عمومی‌ها، موسسه‌ها و کاربران بیشتر به دنیای متاورس، متخصصان روابط‌عمومی اطلاعات بیشتری در مورد نوع مخاطبان و مصرف‌کنندگانی که به محصولات یا خدمات مشتریان خود علاقه‌مند هستند، خواهند داشت.

متخصصان روابط‌عمومی بویژه تکنسین‌های روابط‌عمومی می‌توانند از متاورس برای شبیه‌سازی‌های آموزشی، روابط مشتریان، روابط رسانه‌ای، تبلیغات و تعامل سازنده استفاده کنند. اما آیا متخصصان روابط‌عمومی می‌خواهند فعالیت‌های خود را به متاورس منتقل کنند؟ آیا واقعیت مجازی واقعاً می‌تواند تجربیات زندگی حرفه‌ای روابط‌عمومی‌ها و به تبع آن، مخاطبان و مشتریان را تقویت کند؟ برای داشتن یک دنیای مجازی پایدار که امکان دسترسی به آن در هر کجا وجود داشته باشد، به قدرت محاسباتی بی‌نهایت، فضای ابری بی‌نهایت بهتر و دسترسی به پهنای باند بی‌نهایت بهتر نیاز داریم.

ما به سخت‌افزارهای واقعیت مجازی با قیمت‌های بسیار ارزان نیاز داریم. ما همچنین به روابط عمومی‌های بی‌نهایت آینده‌نگر نیاز داریم تا بتوانند از فرصت‌های بی‌شماری که این دنیای کاملاً جدید برای روابط عمومی ایجاد می‌کند، حداکثر استفاده را ببرند و جلوتر از دیگران قرار گیرند.قربانعلی تنگ‌شیر/ روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: