کد خبر: ۲۹۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۵ دی ۱۴۰۰ - 2022January 05
محققان ژنی را که برای پروتئین اسپایک کد می‌کند،را گرفتند و مخمری برای تولید آن مهندسی کردند.
شفاآنلاین>سلامت> تولیدکنندگان واکسن کورب واکس، بدون ثبت اختراع، خدمات درمانی خود را ارائه کردند.
به گزارش شفاآنلاین: تحقیقات اولیه واکسن کورب واکس (Corbevax) توسط ماریا النا بوتازی و پیتر هوتز از مرکز توسعه واکسن بیمارستان کودکان تگزاس رهبری شد.

واکسن جدید کووید که توسط محققان بیمارستان کودکان تگزاس و کالج پزشکی بیلور ساخته شده است، بدون ثبت اختراع به تولیدکنندگان واکسن در سراسر جهان ارائه می‌شود. آزمایش‌های انسانی نشان داده که این واکسن بی‌خطر و مؤثر است یعنی عوارض جانبی کمتر با پاسخ‌های ایمنی بهتر ایجاد کردهاست. هند قبلاً اجازه استفاده از آن را تا بیش از ۱۰۰ میلیون دوز در ماه را داده است.

این واکسن بر اساس یک فناوری سنتی مبتنی بر پروتئین است که برای چندین دهه به طور ایمن استفاده شده مانند سایر واکسن‌های کووید-۱۹، این واکسن روی پروتئین اسپایک کروناویروس تمرکز دارد، اما به جای استفاده از mRNA برای هدایت سلول‌های ما به تولید پروتئین‌ها در داخل، پروتئین‌های اسپایک رشد یافته در آزمایشگاه را به بدن می‌رساند.

محققان ژنی را که برای پروتئین اسپایک کد می‌کند،را گرفتند و مخمری برای تولید آن مهندسی کردند. این پروتئین‌ها جمع آوری و خالص می‌شوند و با یک ادجوانت (تحریک کننده غیر اختصاصی سیستم ایمنی بدن علیه آنتی ژن) برای تقویت پاسخ‌های ایمنی ترکیب می‌شوند. سال‌هاست که از این روش دقیق برای تولید واکسن هپاتیت B استفاده می‌شود و با توجه به برآورد هزینه‌ای، مقرون به صرفه است.

پاسخ‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده به کورب واکس نشان می‌دهد که این واکسن باید حداقل ۸۰ درصد در جلوگیری از علائم کووید از نوع دلتا مؤثر باشد. به زودی انتظار می‌رود داده‌های خاصی در مورد نوع امیکرون ارائه شود، اما فرض بر این است که حداقل به اندازه اکثر واکسن‌های موجود در حال حاضر موثر باشد، تولیدکنندگان این واکسن را هدیه به جهان نامیدند.
برچسب ها: واکسن ، پیشینه ، سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: