کد خبر: ۲۹۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۱۴ دی ۱۴۰۰ - 2022January 04
با توجه به افزایش شدید موارد ابتلا در سطح جهانی به علت شیوع سویه اومیکرون، پیام دکتر آدهانوم، یادآوری به موقع و مهم برای بازیگران و دست اندارکاران بین المللی مبارزه با ویروس کرونا در سال پیش محسوب می شود.

شفاآنلاین>سلامت> در سراسر جهان، وقایع دسامبر 2021 برخلاف خواسته ها و انتظارات بسیاری رقم خورد. سال گذشته پیشرفت های بسیار گسترده ای در زمینه مهار ویروس کرونا صورت گرفت: ساخت و توزیع بسیار سریع واکسن، رونق گرفتن اقتصاد جهان و بازگشت به زندگی نیمه عادی در نیمه دوم سال 2021.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین: اما در هفته های اخیر، سویه اومیکرون با سرایت پذیری بسیار بالا شیوع پیدا کرده و در نتیجه ، آمار ابتلا به این گونه از ویروس، سر به فلک کشیده و در نظر بسیاری از افراد، دسامبر گذشته تکرار وقایع 2020 و شیوع اولیه کووید 19 و تاثیرات این ویروس برروی زندگی انسان ها بود.

دکتر تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت با پیام خود، درباره پایان یافتن همه گیری کووید 19 در سال 2022 ابراز امیدواری کرد. به گفته تدروس، برای کاهش و پایان یافتن نابرابری در روند توزیع واکسن نیاز به همکاری جهانی وجود دارد ، تا همه ملت ها، اعم از فقیر و ثروتمند شرایط لازم برای مقابله با کرونا را داشته باشند.

با توجه به افزایش شدید موارد ابتلا در سطح جهانی به علت شیوع سویه اومیکرون، پیام دکتر آدهانوم، یادآوری به موقع و مهم برای  بازیگران و دست اندارکاران بین المللی مبارزه با ویروس کرونا  در سال پیش محسوب می شود.

دکتر تدروس، شرایط دشوار سال 2021 را پذیرفت و گفت: در مقایسه با سال گذشته، دنیا در موقعیت بسیار بهتری قرار دارد . پیام دکتر تدروس، قاطع ، امیدوار کننده و مبنی بر اسناد  و شواهد علمی است. حتی با در نظر داشتن برخی هشدارها و شرایط حاکم، راهنمایی های سازمان جهانی بهداشت می تواند بر روحیه مغلوب بسیاری، تاثیری مثبت داشته باشد.

دکتر ست بارکلی، در مصاحبه با نشریه نشنال گفت اکنون، ثروتمندترین کشورهای دنیا 75 درصد شهروندان خود را به طور کامل واکسینه کرده اند، اما تنها 8.3 شهروندان فقیرترین کشورهای دنیا دوز اول خود را دریافت کرده اند.

 واکسیناسیون، بهترین و ایمن ترین راه مقابله با کووید 19 و جلوگیری از خطر مرگ ناشی از این ویروس است. وظیفه شخصی هر انسان، حفظ و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت شخصی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: