کد خبر: ۲۹۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۲ دی ۱۴۰۰ - 2022January 02
استاندار فارس و رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
شفاآنلاین: استاندار فارس درسخنانی تآمل برانگیز با اشاره به تهدید پزشکان به مهاجرت درصورت قطع مبالغ غیر قانونی آن‌ها گفت: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند و ما آن‌ها را بدرقه خواهیم کرد؛ زیرا دوران منحصر به فرد بودن پزشکان سر آمده است و در تمامی رشته‌ها افراد توانمند صالح و سالم وجود دارد.

به گزارس اختصاصی شفاآنلاین ،محمد هادی ایمانیه با بیان این مطلب افزود: معنا ندارد که برای جراحی قلب ۹۰ میلیون تومان هزینه دریافت شود؛ زیرا تعرفه بخش خصوصی ۱۲ میلیون تومان است و دلیلی ندارد که پزشکی چندین برابر مبلغ مشخص شده هزینه دریافت کند.

وی تصریح کرد: درصورت بروز و تکرار چنین مسائلی حتما باید از پزشک شکایت شود و دانشگاه علوم پزشکی با رویکرد جدید خود به جد این مسایل را پیگیری خواهد کرد.

استاندار فارس با اشاره به تهدید پزشکان به مهاجرت درصورت قطع مبالغ غیر قانونی آن‌ها گفت: پزشکانی که تهدید به مهاجرت می‌کنند می‌توانند بروند و ما آن‌ها را بدرقه خواهیم کرد؛ زیرا دوران منحصر به فرد بودن پزشکان سر آمده است و در تمامی رشته‌ها افراد توانمند صالح و سالم وجود دارد.

ایمانیه با بیان اینکه به غلط در ذهن مردم جا افتاده است که برخی پزشکان بیمار را از مرگ نجات می‌دهند و دستان شفابخش دارند، اظهار کرد: به عنوان کارشناس این حوزه اعلام می کنم هیچ پزشک منحصر به فردی نداریم و این مسئله باعث شده که افراد خانه و زندگی خود را بفروشند تا هزینه جراحی پزشکان را تامین کنند.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم هرکس هر طور که خواست در حوزه پزشکی جولان دهد.

نماینده عالی دولت در استان فارس درباره کمبود دارو بیان داشت: باید پیگیری شود که پزشکان تامین اجتماعی داروهای ترکیبی ننویسند چون از زیر پوشش بیمه خارج می‌شود و هزینه هنگفتی بر دوش بیماران و خانواده هایشان خواهد گذاشت.

محمدهادی ایمانیه دانش‌آموخته فلوشیپ گوارش کودکان از دانشگاه علوم پزشکی تهران و فلوشیپ پیوند کبد از دانشگاه کینگز لندن است و از ۷ مهر ۱۴۰۰ سمت استانداری فارس را برعهده دارد. وی از سال‌ ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ به مدت ۱۲ سال رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهروز برومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
0
یکی بر سر شاخ و بن می برید.با اندوه بسیار سخنان نابخردانه استانئدار فارس را خواندم.. اگر ایشان پزشک نبودند جای شگفتی نداشت.سخنان ایشان بسیار زیانبار میباشد زیرا در این دوران که همه میکوشند حکیم باشی را دراز نمایند تا دزدان میهن فروش در امان بمانند ، اگر هم هم چند نفری از پزشکان تعرفه های ناعادلانه بهداری را نمی پذیرند پیامد گفتن این سخنان بهانه دادن بدست کسانی است که در برنامه های تلویزیونی برای سرگرم نمودن مردم گناه همه نابسامانی ها را بگردن پزشکان فداکاری میندارند که در حبهه های جنگ تحمیلی با از جان گذشتگی از میهن خود دفاع نمودند و بسیاری از پزشکان که در تلاش برای مهار نمودن بلای کرونا جان باختند . باید دانست این سخنان نابخردانه تنها بسود دشمنان ملت ایران میباشد و بیش از همه سازمان های پزشکی در ترکیه ،انگلیس ،امارات و اسرائیل که دلال های آنها میخواهند با کوچک شدن پزشکی ایران بیماران ایرانی رادر پی آ نکه استاندار فارس دارد پزشکان را از ایران فراری مینماید بدلیل نبودن پزشکان کاردان بخارچ بکشنند .شاید در روند کوچ پزشکان از ایران کسانی سود مادی دارند. باید گفت ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه تست . دوستدار ایران و ایرانی بهروزبرومند
زهرا میرحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
0
0
درود
من ایران را دوست دارم و نمیروم شما برای کدامین کشور خدمت میکنید که دستاوردهای کشورتان را صادر میکنید؟
وای بر شما
سید
|
Ireland
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
0
کاملا درست گفته. نگران نباشید اگه مهاجرت برا پزشکان راحت بود همین الان همشون رفته بودن. اینا رو کسی اونور آب به حساب نمیاره دوباره باید از صفر شروع کنن. چه جایی بهتر از ایران برا درآمد چند صد میلیونی برا پزشکها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: