کد خبر: ۲۹۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ دی ۱۴۰۰ - 2021December 31
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی البرز:
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به دانشگاه علوم پزشکی البرز با نمایندگان نهادهای دانشجویی این دانشگاه در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی البرز دیدار کرد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: خدمت رسانی به مردم و تربیت مسئول، مدیر و متخصص نیازمند حضور همگانی است.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به دانشگاه علوم پزشکی البرز با نمایندگان نهادهای دانشجویی این دانشگاه در سالن جلسات ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی البرز دیدار کرد.
 
علی اسلامی‌فر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن خوشامدگویی به دکتر شیراوژن و همکاران و تسلیت ایام فاطمیه(س)، حرکت و مدیریت جهادی را راه حل مشکلات دانست و اظهار کرد: این فضای نوید بخش جهادی در دانشگاه توسط مدیران و معاونان عزیز وجود داشته و قدردان تک تک زحمات این عزیزان هستیم، بسیج دانشجویی با هیچ احدی عهد اخوت نبسته و در مقابل هر کم کاری واکنش نشان خواهد داد.
 
وی در ادامه افزود: مسئله تامین خوابگاه باید در اولویت مجموعه وزارتخانه و معاونت توسعه دانشگاه باشد، دانشگاه علوم پزشکی البرز از فقر فضای فرهنگی رنج برده و نیازمند احداث فضای فرهنگی و معنوی مناسب اعم از مقبره شهدا است.
 
این فعال دانشجویی با اشاره به سابقه دکتر رئیسی در شفافیت‌های ایجاد شده در قوه قضائیه و آستان قدس رضوی، بیان کرد: این مسئله مخصوصا در حوزه دانشجویی باید اجرا شود و همه بودجه‌ها و هزینه کردهای مالی دانشگاه شفاف شود.
 
در ادامه احمد جعفر پور دبیر کل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی البرز به کمبود منوی غذایی روز جمعه در وعده‌های غذایی دانشجویان، مخالفت با افزایش ظرفیت پزشکی، افزایش حقوق اینترن‌ها و پیشنهاد جهت وام دانشجویی برای خرید تجهیزات پزشکی و الکترونیکی اشاره کرد.
 
همچنین سید محمود حسینی عضو شورای مرکزی گروه جهادی منتظران صالح دانشگاه علوم پزشکی البرز در این نشست به گزارش عملکرد این گروه جهادی اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه حق‌الزحمه نیروهای اعزامی به مراکز واکسیناسیون هنوز پرداخت نشده است که نیازمند طرح در ستاد مرکزی فعالیت‌های جهادی در تهران داشته تا هرچه سریعتر این مهم به تحقق برسد.
 
این فعال دانشجویی به کمبود تجهیزات جهادی اشاره کرد و عنوان داشت: مسئولان دانشگاه کمال همکاری را جهت تامین تجهیزات به صورت امانی را دارند ولی متاسفانه این فرایند انرژی جهادگر را برای تامین تجهیزات از بین خواهد برد و نیازمند تجهیزات به صورت ثابت برای گروه هستیم.
 
وی علاوه بر تشکر از فعالیت مجموعه مفدا، گفت: بر خلاف برخی از دانشگاه‌ها که با مشکلاتی در این پایگاه خبری همراه بوده‌اند پوشش خبری در روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مناسب است، گفت: عدم وجود زیر ساخت لازم برای مسئله کار دانشجویی دانشجویان که باعث از بین رفتن حقوق دانشجویان شده است، وضعیت کار دانشجویی بالینی در دانشگاه‌ها و فرآیند شورای انضباطی در برخورد با دانشجویان از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
گفتنی است، عرفان بصیرت مسئول انجمن سرطان دانشگاه علوم پزشکی البرز حمایت بیشتر از انجمن‌ها را خواستار شد و درخواست تخصیص زیر ساخت مالی برای انجمن‌ها را داشت.
 
یوسف دشتی دبیر نشریه پازل جراحی دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز با اشاره به اینکه دغدغه اصلی تمامی نشریات مسائل مالی است خواستار ایجاد زیر ساخت مالی برای نشریات شد.
 
اسماعیل امینی پرور نماینده جامعه دانشجویان ورزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز خواستار پیگیری بیشتر و بهتر حقوق دانشجویان در حوزه ورزشی شد.
 
علی ترابی دبیر کانون شعر و ادبیات فارسی دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز به مسئله نبود بودجه و زیر ساخت مالی اشاره داشت.
 
خلیل نژاد دبیر انجمن اتاق عمل، دانشگاه علوم پزشکی البرز از وجود امتیاز فرهنگی برای اساتید جهت همکاری در فعالیت‌های علمی تشکر و قدردانی کرد.
 
یگانه رضایی عضو شورای مرکزی گروه جهادی و نماینده خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز به حمایت هرچه بیشتر از دانشجویان و کاهش بروکراسی اداری جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی دانشجویان اشاره داشت و خواستار حضور نماینده دانشجویان در جلساتی عالی سیاست گذاری دانشجویی و آموزشی وزارتخانه شد.
 
علی فرجی و هانیه تغرلی از اعضاء مجموعه همتایاران سلامت اداره مشاوره سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی البرز، خواستار تخصیص بودجه ویژه جهت ارتقاء سطح سلامت روانی دانشجویان شدند و همچنین پیشنهاد احداث یک مرکز تخصصی مشاوره در پردیس دانشگاه را دادند.
 
خدمت رسانی به مردم و تربیت مسئول، مدیر و متخصص نیازمند حضور همگانی است
 
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در انتهای این نشست ضمن تشکر از دانشجویان که با آرامش خاطر تمامی مشکلات را مطرح کردند، ابراز داشت: خدمت رسانی به مردم و تربیت مسئول، مدیر و متخصص نیازمند حضور همگانی است. کسی که در جایگاه مسئول قرار می‌گیرد علاوه بر داشتن منش و فرهنگ درست باید شرایط و امکانات لازم جهت هموار شدن راه را فراهم کند.
 
وی اضافه کرد: فضای مجازی منبعی برای تغذیه دانشجویان شده است که نیازمند ورود دانشجویان به این صحنه است. همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره داشتند امروز جنگ، جنگ اراده‌ها است، باید برای تحقق آرمان‌های خود بجنگیم که با روحیه جهادی این مهم محقق خواهد شد. کمبود زیر ساخت‌های دانشگاه که بیشتر به دلیل کمبود بودجه است با صبر و حوصله و اتخاذ تدابیر لازم قابل حل خواهد بود و مجموعه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تمام تلاش خود را در این خصوص خواهد داشت.
 
در ادامه دکتر شهروز یزدانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن تشکر از مدیریت جهادی دکتر صیادی ریاست دانشگاه به ساختار فنی و فیزیکی آموزش دانشگاه اشاره داشت و قول حضور نماینده دانشجویان در شورای آموزشی دانشگاه را به دانشجویان داد.
 
در ابتدای این نشست دکتر دهقان بنادکوکی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن خوشامد گویی به دکتر شیراوژن به شرح مختصری از امکانات و ساختار فرهنگی دانشجویی دانشگاه اعم از وضعیت خوابگاه‌ها و مراکز ورزشی پرداخت و در ادامه افزود: چشم اندازه معاونت فرهنگی و دانشجویی تا سال ۱۴۰۴ احداث ۳ خوابگاه دخترانه، پسرانه و متاهلان  و احداث مجموعه ورزشی و تفریحی برای دانشجویان و کترینگ مرکزی دانشگاه است.
 
دکتر بنده یزدانی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی البرز به تشریح فرآیند مالی و تصمیمات اخد شده در حوزه فرهنگی و دانشجویی پرداخت.
 
وی در ادامه افزود: مسئله حق‌الزحمه نیروهای واکسیناسیون مربوط به تامین اعتبارات ملی بوده و پیش بینی می‌شود تا انتهای سال جاری درصدی از حق الزحمه‌ها پرداخت شود، در تلاش برای اخذ راه فرعی از بزرگراه در حال احداث در بالای پردیس دانشگاه هستیم تا برای دانشجویان مسئله حمل و نقل سهل الوسوع‌تر شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: