کد خبر: ۲۹۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۸ دی ۱۴۰۰ - 2021December 29
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از جزئیات انتقال هوایی دومین قلب اهدایی در هفته جاری خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت> رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از جزئیات انتقال هوایی دومین قلب اهدایی در هفته جاری خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی برای دومین بار در هفته جاری با موفقیت از بندرعباس به تهران انجام شد.

دکترمهدی شادنوش اظهار داشت: این عملیات از طریق انتقال هوایی قلب جوان ۲۳ ساله بندرعباسی که براساس تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با موفقیت صورت گرفت.
 
وی افزود: در این انتقال با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت و با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی بندرعباس و ایران،  فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز جهت پیوند به بیمارستان شهید رجایی تهران انتقال داده شد.
 
دکتر شادنوش گفت:  آغاز این انتقال ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه بود و پس از جدا سازی و دریافت قلب در بندرعباس ساعت ۱۳ و ۵۰ به تهران بازگشته و پس از فرود در فرودگاه مهراباد و انتقال از طریق بالگرد راس ساعت ۱۵ و ۴۲ دقیقه به بیمارستان شهید رجایی تحویل گردید.
 
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: با ایثار خانواده دهنده عضو، جان فرد ۴۹ ساله نجات پیدا کرد.
 
وی افزود: کبد و کلیه‌های این فرد در شیراز به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: