کد خبر: ۲۹۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۶ دی ۱۴۰۰ - 2021December 27
امسال میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر کووید در مقایسه با پارسال کمتر شده است. به ترتیب 50599 مورد پارسال به 18 هزار مورد دیروز و 505 مورد فوتی پارسال به 141 مورد دیروز کاهش یافته است.

شفاآنلاین>سلامت> سال گذشته در این ایام تعداد جان باختگان کرونا بالاتر بود زیرا هنوز کارزار واکسیناسیون آغاز نشده بود. در حکم نخست وزیری قرنطینه و دیدو بازدیدهای محدود از بستگان پیش بینی شده بود.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین: تمامی ممنوعیت هایی که اکنون دیگر وجود ندارند. اکنون این پرسش مطرح می گردد که امسال نیز وضعیت مانند پارسال است؟ آیا واکسن ها فایده ای به همراه نداشتند؟ باید گفت چنین نیست. آمار و ارقام از این امر حکایت دارند که وضعیت در تعطیلات 2021 تقریباً عادی ست.

امسال میزان ابتلا و مرگ و میر بر اثر کووید در مقایسه با پارسال کمتر شده است. به ترتیب 50599 مورد پارسال به 18 هزار مورد دیروز و  505 مورد فوتی پارسال به 141 مورد دیروز کاهش یافته  است. میزان بستری نیز پارسال 24070 نفر بوده و امسال به 8812 مورد رسیده است و بستری در بخش مراقبت های ویژه نیز از 2589 مورد پارسال به 1038 امسال رسیده است.

در روزهای تعطیل و قبل از آن  مغازه ها در مراکز تجاری تعطیل بودند و مراجعه به پیست های اسکی ممنوع بود. در مناطق زرد بارها و رستوران ها ساعت شش عصر تعطیل می شدند و بیش از 4 نفر نیز نمی توانستند دور یک میز بنشینند مگر در کنار بستگان. بعداز ظهر روز کریسمس نیز خبری از سینما، تئاتر، نمایشگاه و موزه نبود. امسال خبری از این تدابیر نیست.

در رابطه با سفرهای گردشی امسال دولت ایتالیا قوانینی برای ورود به ایتالیا مقرر نموده است: کسانی که واکسن نزده اند باید قرنطینه شود و انجام آزمایش  برای کسانی نیز که واکسن زده اند اجباری ست. لیکن در سال 2020 قرنطینه برای تمامی کسانی که بعد از 21 دسامبر از کشور خارج شده بودند اجباری بود.منبع: کوریره دلاسرا (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: