کد خبر: ۲۹۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۰ - 2021December 25
گیاهان آپارتمانی علاوه‌بر زیبایی ظاهری، فواید ثابت‌شده‌ای برای سلامت دارند. با این حال، مهم است بدانید برخی از گونه‌های گیاهی، برای كودكان و برخی اعضای خانه ممكن است سمی و خطرناك باشند.
شفاآنلاین>اجتماعی>گیاهان آپارتمانی علاوه‌بر زیبایی ظاهری، فواید ثابت‌شده‌ای برای سلامت دارند، ازجمله پاكسازی هوا از سموم، كاهش سطح استرس و بهبود كیفیت خواب. با این حال، مهم است بدانید برخی از گونه‌های گیاهی، برای كودكان و برخی اعضای خانه ممكن است سمی و خطرناك باشند.

به گزارش شفاآنلاین: موارد زیر از این جمله‌اند:

پتوس: یكی از گیاهان آپارتمانی بسیار محبوب است. با این حال باید مراقب بازی‌كردن كودك‌تان در اطراف این گیاه باشید. گاز زدن احتمالی برگ‌های این گیاه از سوی كودك، می‌تواند علائمی مانند سوزش و تورم دهان، لب‌ها و زبان، مشكل در صحبت‌كردن یا بلع، استفراغ، حالت تهوع و اسهال ایجاد كند.

فیلودندرون: از رایج‌ترین گیاهان آپارتمانی شناخته‌شده و درعین حال از سمی‌ترین آنها هستند. برگ‌های این گیاه كه با نام انجیر برگ كمانچه نیز شناخته می‌شود، حاوی كریستال‌های تشكیل‌شده از اگزالات كلسیم سمی است. به دهان بردن برگ‌های تمام انواع فیلودندرون‌ها برای كودكان و حیوانات خانگی، می‌تواند بسیار سمی باشد.

نوك پیكان: برگ‌ها و رنگ منحصر به فرد گیاه نوك پیكان، آن را به یك گیاه داخلی محبوب و جذاب تبدیل كرده است. متاسفانه عوارض جانبی شیره این گیاه هم برای انسان و هم برای حیوانات خانگی خطرناك است. عناصر سمی شیره این گیاه می‌تواند به تحریك پوست و استفراغ منجر شود. معمولا برگ‌های یك گیاه نوك پیكان بالغ می‌ریزد و به‌جای آنها برگ‌های تازه می‌روید. اگر كودك خردسال در خانه دارید، مهم است كه مراقب برگ‌های ریخته در اطراف گیاه باشید.

آلوئه ورا: ژل آلوئه‌ورا یك شفادهنده طبیعی برای بریدگی‌ها و سوختگی‌های جزئی است، درعین حال این گیاه حاوی چند ماده سمی مشابه لاتكس در لایه‌های بیرونی پوست خود است. كسانی كه به لاتكس حساسیت دارند، بهتر است از تماس با لایه‌های داخلی پوست گیاه خودداری كنند، زیرا ممكن است منجر به تحریك پوستی قابل توجهی شود.

پاپیتال: این گیاه كه رشد سریعی دارد، معمولا در خانه‌ها، نمای بیرونی ساختمان‌ها و زیر درختان به‌عنوان پوشش زمین یافت می‌شود. این گیاه خاصیت سمی دارد و اگر كودك آن را بخورد، می‌تواند باعث تحریك دهان و ایجاد درد شود. خوردن مقادیر زیاد آن، ممكن است تورم شدیدی در قسمت‌های انتهایی گلو ایجاد كند.

دیفن باخیا: گیاهی بسیار زیبا و محبوب است. متأسفانه برگ‌های این گیاه زیبا حاوی كریستال‌های اگزالات كلسیم است كه می‌تواند پوست و دهان كودك را تحریك كند و اگر در مقادیر زیاد خورده شود، حالت تهوع و استفراغ ایجاد می‌كند. همچنین گفته می‌شود نام دیگر این گیاه، عصای بی‌عقلی است! زیرا درصورت خورده شدن، شیره سمی داخل آن، باعث می‌شود فرد قدرت تكلم خود را از دست بدهد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: