کد خبر: ۲۹۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۴ دی ۱۴۰۰ - 2021December 25
زیرساخت‌های نسخه الکترونیک مربوط به سازمان تامین اجتماعی، سیستم اطلاعاتی و مخابراتی و همکاران پزشک می‌شود. بخش مربوط به سازمان تامین اجتماعی برای صدور نسخه دیجیتال دارو آماده است

شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: چنانچه به هر دلیلی سامانه صدور نسخه دیجیتال دارو با مشکل روبه‌رو شد پزشکان می‌توانند از نسخه کاغذی استفاده کنند.

به گزارش شفاآنلاین: شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در دو حوزه خدمات خود را ارائه می‌دهد. نخست در مراکز ملکی متعلق به سازمان که به آن درمان مستقیم می‌گویند و دوم مراکزی که از طریق خرید خدمت از مرکز طرف قرارداد فعالیت می‌کنند. قرارداد با دانشگاه‌ها و مطب‌ها و بخش خصوصی شامل بخش دوم می‌شود.

وی درباره دیجیتالی شدن نسخه داروها، گفت: زیرساخت‌های نسخه الکترونیک مربوط به سازمان تامین اجتماعی، سیستم اطلاعاتی و مخابراتی و همکاران پزشک می‌شود. بخش مربوط به سازمان تامین اجتماعی برای صدور نسخه دیجیتال دارو آماده است. پنل نسخه نویسی داریم که پزشکان می‌توانند در آن نسخه نویسی کنند و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نسخه نیز برای سازمان در روز نوشته می‌شود. این امر منوط می‌شود به داشتن رایانه در مطلب و دانلود اپلیکشن که پزشکان طرف قرارداد ما تقریبا همه این سامانه را دارند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: برخی مراکز دولتی و دانشگاهی و بخشی از بیمارستان‌های خصوصی به این سامانه‌ها مجهز نشده‌اند. اگر به هر دلیلی سیستم نسخه نویسی دیجیتالی قطع شود می‌توان از سربرگ مطب استفاده کرد و کماگان این نسخه‌ها مورد تایید سازمان است.

وی افزود: مشکلی برای مردم و بیمه شدگان وجود ندارد و تاکید کردیم هرجا احساس شد سیستم کند است می‌توانند از نسخه کاغذی استفاده شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: