کد خبر: ۲۹۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۲ دی ۱۴۰۰ - 2021December 23
بایدن گفته است اگر مردم به طور کامل واکسینه نشوندد، علت خوبی برای نگرانی دارند و انتخاب آنها می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.
شفاآنلاین>سلامت> کشورهای سراسر اروپا روز سه‌شنبه محدودیت‌های تازه ای را برای مهار کرونا در نظر گرفتند.  جو بایدن  نیز از همه  مردم آمریکا خواست  تا برای مبارزه با اومیکرون چند روز قبل از کریسمس ، واکسینه شوند.

به گزارش اختصاصی شفاآنلاین: شمار مبتلایان به این سویه تازه  در سراسر اروپا،  امریکا  و آسیا از جمله ژاپن، که  شمار مبتلایان در یک پایگاه نظامی به حداقل ۱۸۰ نفر رسیده ، در حال افزایش است.

بایدن گفته است اگر مردم به طور کامل واکسینه نشوندد، علت  خوبی برای نگرانی دارند و انتخاب آنها  می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.

 هانس کلوگه، رئیس اروپایی سازمان بهداشت جهانی، در کنفرانس خبری در وین گفت اومیکرون ظرف چند هفته، در کشورهای بیشتری از منطقه  مسلط خواهد یافت  و ممکن است  شاهد  طوفان دیگری باشیم.

اکنون سویه اومیکرون  ۷۳ درصد از موارد تازه در امریکا  را تشکیل می دهد، در حالی که  این میزان در ابتدای ماه  کمتر از ۱ درصد بود.

در استرالیا  نیز اومیکرون افزایش یافته ولی  شمار  بسترها نسبتاً کم است.

 اومیکرون که برای نخستین بار ماه گذشته در جنوب آفریقا و هنگ کنگ شناسایی شد، اکنون در  حداقل ۸۹  کشور دیده شده است. سازمان بهداشت جهانی  هشدار داده است که این بیماری سریعتر از نوع دلتا گسترش می یابد و باعث عفونت در افرادی می شود که  قبلاً واکسینه شده  یا از  بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: