کد خبر: ۲۹۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۱ دی ۱۴۰۰ - 2021December 22
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:
مهندس محمد هاشمی بیان کرد: برای اینکه سویه اُمیکرون به کشورمان وارد نشده و منتشر نشود، کارهای مقدماتی انجام شد، اکنون نیز به صورت مدیریت شده اقدام می کنیم و جای نگرانی نیست.




شفاآنلاین>سلامت>سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت از نخستین ساعات شناسایی اُمیکرون در آفریقا، وارد عمل شد، گفت: برای اینکه سویه اُمیکرون به کشورمان وارد نشده و منتشر نشود، کارهای مقدماتی انجام شد، اکنون نیز به صورت مدیریت شده اقدام می کنیم و جای نگرانی نیست.

به گزارش شفاآنلاین: مهندس محمد هاشمی، درخصوص اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از ورود و انتشار اُمیکرون به کشورمان، بیان کرد: از نخستین ساعاتی که خبر شناسایی سویه جدیدی از ویروس کووید 19 به نام اُمیکرون در آفریقا منتشر شد، وزارت بهداشت وارد عمل شد؛ در این راستا و در راس اقدامات، مقام عالی وزارت بهداشت به صورت سرزده از فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید کردند و در آنجا نسبت به شناسایی مبادی ورودی و بررسی کامل تمامی جوانب، دستورات لازم را دادند. چراکه وقتی سویه جدیدی در کشوری پدیدار می شود، اولین نقطه آسیب پذیر در سایر کشورها، مرزها و ورود و خروج مسافر از کشورها است. به همین دلیل وزیر بهداشت موکدا به دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خصوص دانشگاه های  شهرهای مرزی، تاکید کردند که به شدت بر مبادی مرزی کنترل داشته و تمامی تمهیدات اندیشیده شود.  

وی افزود: برای اینکه سویه اُمیکرون به کشورمان وارد نشده و منتشر نشود، کارهای مقدماتی انجام شد، اکنون نیز به صورت مدیریت شده اقدام می کنیم و جای نگرانی نیست. 

مهندس هاشمی تاکید کرد: خواسته وزارت بهداشت از مردم عزیز این است که سرسخت تر از قبل بر رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ورزند، زیرا براساس مطالعات انجام شده، سویه اُمیکرون قدرت انتشار بیشتری داشته و می تواند خیلی سریع آمار مبتلایان را چند برابر کند؛ لذا استفاده از ماسک به هیچ وجه مورد غفلت واقع نشود. فاصله اجتماعی و شست و شوی مداوم دستها نیز بدیهی ترین اقداماتی است که باید رعایت شود. 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت عنوان کرد: مقامات بهداشتی بارها تاکید کرده اند که تنها راه مدیریت بیماری کووید 19، واکسیناسیون بوده و اولین گام وزارت بهداشت نیز تکمیل فرآیند واکسیناسیون در کشورمان است. به همین دلیل مبحث واکسیناسیون کووید 19 به صورت جهادی آغاز شد و اکنون تقریبا 50 میلیون نفر در ایران دو دُز واکسن تزریق کرده اند. 

وی در ادامه تاکید کرد: دُز سوم واکسن، آنتی بادی ها را بالا می برد و افرادی که دُز سوم را تزریق می کنند تا 80 الی 90 درصد در مقابل اُمیکرون مقاوم خواهند بود و از آنجایی که از روز گذشته، واکسیناسیون دُز سوم افراد 18 سال به بالا نیز در کشور آغاز شده و به دانشگاه ها دستور داده شده به صورت فعال به امر واکسیناسیون بپردازند، امیدواریم که آمار افراد واکسینه شده بالاتر رود.

مهندس هاشمی تاکید کرد: نکته مهم این است که در زمینه کنترل مرزها و جلوگیری از ورود سویه جدید به کشور، فقط وزارت بهداشت دخیل نیست، بلکه همکاری سایر بخش ها لازم و ضروریست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: