کد خبر: ۲۹۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 16
تراژدی دردناک و تکراری غرق‌شدن کودکان بی‌گناه در فاضلاب‌های روباز شهر اهواز این‌بار یک کودک 16ماهه را به کام مرگ برد

شفاآنلاین>سلامت> تراژدی دردناک و تکراری غرق‌شدن کودکان بی‌گناه در فاضلاب‌های روباز شهر اهواز این‌بار یک کودک 16ماهه را به کام مرگ برد.

به گزارش شفاآنلاین: چند روز پیش فارس حیدری، کودک 16ماهه ساکن منطقه کوی گلدشت اهواز با سقوط در فاضلاب روباز جان خود را از دست داد. این ششمین کودک است که در فاضلاب رها‌شده در کوچه و معابر و یا در جوی‌های فاضلاب تخلیه‌نشده جان خود را از دست می‌دهد و ماجرای آنها رسانه‌ای می‌شود.

جاسم حیدری، پدر این کودک در توضیح ماجرای غرق‌شدن فرزندش در فاضلاب می‌‌گوید: بامداد جمعه همراه با خانواده در کنار در منزل نشسته بودیم که با غفلتی کوتاه پسرم از ما جدا شد؛ وقتی متوجه غیبت فارِس شدیم، خیلی دنبال او گشتیم اما دیگر کار از کار گذشته بود. وی با بیان اینکه فارِس فقط یک سال و 4‌ماه ‌داشت، می‌افزاید: براساس فیلم دوربین‌های مداربسته فارس 31دقیقه در کانال فاضلاب مانده بود و پس از آن پیدا شد.

این پدر داغدار با ابراز گله‌مندی از جوی‌های روباز فاضلاب و نگذاشتن حفاظ برای آنها، عنوان می‌کند: عمق جوی روباز فاضلاب حدود نیم‌متر اما این مقدار عمق برای کودکان خطرناک است، اگر با لایروبی آب جوی را تخلیه می‌کردند، این اتفاق نمی‌افتاد و کار به اینجا نمی‌رسید که جگرگوشه خود را به خاک بسپاریم.

کودکان به‌دلیل جثه کوچک و نحیف خود زمانی که در فاضلاب روباز سقوط می‌کنند، توانایی نجات خود را ندارند و درست زمانی که کار از کار گذشته باشد، خانواده‌ها با جسد بی‌جان فرزندان خود در فاضلاب مواجه می‌شوند. مرگ محمد‌صادق زرگانی در ۱۰فروردین۹۵، محمد عرفان عبیداوی کودک یک‌و‌نیم‌ساله در ۱۹اردیبهشت۹۷ و علی بروایه کودک 3ساله در ۲۲مرداد۹۷، صدیقه حیدری دختر خردسال در کوی سیاحی، دانیال ناصری در کوت عبدالله و اینک فارس حیدری در کوی گلدشت اهواز، نشان از نابسامانی وضعیت فاضلاب‌ها و مجاری دفع آب‌های سطحی و بی‌توجهی به زیرساخت‌های شهری در اهواز با وجود وعده‌های مکرر مسئولان آبفا و شهرداری و شورای شهر ‌دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: