کد خبر: ۲۹۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 16
طبق گزارش دیروز فرانس24 سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه هشدار داد که امیکرون با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال گسترش است و از کشورها خواست تدابیر لازم را بیندیشند.

شفاآنلاین>سلامت> تعطیلی لیگ اروپا، آلودگی20 درصدی در انگلیس و 63 هزار ابتلا در یک روز فرانسه از روزهای سیاه خبر می‌دهد

به گزارش شفاآنلاین: وضعیت ملتهب همه‌گیری کرونا در کشورهای اروپا را این روزها می‌توان در رسانه‌های این قاره به وضوح دید و نگرانی هم از آن‌جا بیشتر می‌شود که گونه جدید «امیکرون» که قابلیت انتقال بیشتری دارد، به سویه غالب تبدیل شود؛ آن وقت کشور ما و تمام کشورهای منطقه نیز بی‌شک از آن در امان نخواهند بود، چنان‌که در برابر سویه هولناک و فراگیر «دلتا» نیز در امان نماندند و ضربه فنی شدند.

هشدارWHO درباره سرعت امیکرون
طبق گزارش دیروز فرانس24 سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه هشدار داد که امیکرون با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال گسترش است و از کشورها خواست تدابیر لازم را بیندیشند.

فرانسه و 63 هزار آزمایش مثبت در 24 ساعت
دیروز فرانس24 از وضعیت بحرانی فرانسه نوشت که این کشور، در 24ساعت سه‌شنبه (2روز قبل) بیش از 63هزارو400 آزمایش مثبت کووید را گزارش کرد که بالاترین رقم از آوریل(اردیبهشت1400) است؛ البته 2800 نفر با این بیماری در مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 این رسانه همچنین نوشت: این کشور سیاست‌های ویژه‌تری را برای سرعت‌بخشی به واکسیناسیون دوز سوم درپیش گرفته است. دولت می‌گوید حدود 400هزارنفر از افراد 65ساله و بالاتر که واجد شرایط دریافت واکسن تقویتی هستند، هنوز این واکسن را دریافت نکرده‌اند که 12 درصد از افراد 80 سال به بالا و 10 درصد از افراد 65 تا 79 ساله است وچنان‌چه این افراد دوز سوم را دریافت نکنند، گواهی سلامت آن‌ها بدون اعتبار می‌شود و از حضور در مراکز عمومی محروم خواهند شد. همه این موارد و بحران پیش‌آمده در شرایطی است که 76 درصد فرانسوی‌ها دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که البته اغلب مبتلایان از میان واکسن‌نزده‌ها هستند. این کشور قصد دارد واکسیناسیون کودکان را هم به زودی آغاز کند.کارشناسان بهداشت عمومی اروپا می گویند: دوز سوم اکنون به عنوان یک سلاح کلیدی برای شکست نوع امیکرون در نظر گرفته می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد سریع‌تر از انواع قبلی کووید منتشر می‌شود و می‌تواند در چند هفته آینده در اروپا به سویه غالب تبدیل شود.

وضعیت فوق العاده در ایتالیا
خبرگزاری ایتالیایی انسا(ANSA) دیروز نوشت: کووید19 در سراسر اروپا در حال افزایش است: «در هفته گذشته، در اتحادیه اروپا، به طور متوسط ​​57 مورد در روز به ازای هر 100هزار نفر گزارش شده است. شرایط زمستان و اولین بررسی‌ها از گسترش نوع امیکرون که بسیار مسری‌تر به نظر می‌رسد، ما را ملزم می‌کند که بیشترین توجه را در مدیریت همه‌گیری داشته باشیم». این خبرگزاری همچنین نوشت: در ایتالیا، میزان بروز تقریباً به میزان نصف میانگین اروپا اما در حال رشد است. دولت تصمیم گرفته است وضعیت فوق‌العاده را تا 31 مارس(اوایل فروردین1401) تمدید کند تا همه ابزارهای لازم را برای مقابله با این وضعیت در اختیار داشته باشد.

تعطیلی مدارس در هلند
خبرگزاری فرانس24 در خبر دیگری از هلند دیور نوشت: مارک روته، نخست‌وزیر هلند روز سه‌شنبه اعلام کرد که مدارس ابتدایی، هفته آینده تعطیل می‌شوند و قرنطینه شبانه به منظور نگرانی از امیکرون تمدید خواهد شد.همچنین آناتولی انگلیسی نیز دیروز وضعیت دیگر کشورهای اروپا را گزارش کرد و نوشت: « با ورود بیشتری از نوع ویروس کرونای امیکرون به سراسر اروپا، کشورها در حال آماده‌شدن برای این موج جدید هستند و اقدامات بیشتری را درنظر می‌گیرند».

امیکرون  20درصد کرونایی‌ها در انگلیس
بریتانیا 54 هزار و 661 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت روز سه‌شنبه را گزارش کرد که 38 نفر نیز جان خود را از دست دادند و ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس، گفت: «امیکرون» اکنون 20 درصد موارد در کشور را تشکیل می‌دهد.

  نروژ در صدر امیکرونی‌های اروپا
آناتولی انگلیسی‌زبان همچنین دیروز نوشت: بر اساس گزارش  ECDC (آژانس بیماری‌های عفونی اروپا) ، نروژ 5.4 میلیون نفری با 958 مورد عفونت تاییدشده تا 13 دسامبر(22آذر)، که باعث تشدید محدودیت‌ها شده است، درصدر فهرست در سراسر اتحادیه اروپا از نظر تعداد موارد امیکرون قرار دارد.

7800 ابتلا در یک روز دانمارک
دانمارک 78 درصد واکسینه‌شده، طبق گزارش ECDC، تا 13 دسامبر(22آذر)، 195 مورد امیکرون را از طریق توالی‌یابی کل ژنوم تأیید کرد و 2276 عفونت در سراسر این کشور از طریق PCR نوع خاص ثبت شد. این کشور اسکاندیناوی طی 24 ساعت دوشنبه 7799 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین رقم روزانه آن از زمان شروع همه‌گیری است.

امیکرون به جان فوتبال هم افتاد
این شرایط ، فوتبال را هم تحت‌الشعاع قرار داد. اتحادیه فوتبال اروپا دستور لغو تمامی مسابقات باشگاهی‌ را به منظور جلوگیری از شیوع کرونا صادر کرد. یوفا از مدتی پیش وضعیت لیگ‌های داخلی کشورهای مختلف را زیر نظر داشت و با بحرانی‌شدن وضعیت در ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و موافقت اکثریت فدراسیون و اتحادیه‌های عضو، این سازمان درنهایت تصمیم به لغو بازی‌های هفته آینده لیگ قهرمانان و لیگ اروپا گرفت. 

 ما مراقب باشیم
گزارش رسانه‌های جهان نشان می‌دهد، سویه امیکرون اگرچه گفته می‌شود، خفیف‌تر است اما سرعت انتشار آن بالاست، بنابراین از آن‌جا که این ویروس به همه جای دنیا تاکنون سرک کشیده، امروز یا فردا به سراغ ما هم خواهد آمد؛ چنان‌که وزارت بهداشت نیز سه‌شنبه تصریح کرد ورود امیکرون به ایران قطعی است. حالا که این‌قدر مطمئن هستیم، به نظر شما امروز باید چه تدابیری بیندیشیم؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: