کد خبر: ۲۹۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - 2021December 13
امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر:
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی عنوان کرد: معامله جز با خداوند، برای دانشمندان، نخبگان، فرهیختگان و مسئولین، زیان محض است؛ کار برای خدا و قدم برای خدا باشد.
شفاآنلاین>سلامت>امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: طبیب باید هم مشکل روحی و هم جسمی بیمار را رفع کند و هم اینکه معیشت او را به خطر نیندازد.

به گزارش شفاآنلاین:حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، در جلسه ای با وزیر بهداشت که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه باید در هر کاری رضای خداوند را درنظر گرفت، عنوان کرد: معامله جز با خداوند، برای دانشمندان، نخبگان، فرهیختگان و مسئولین، زیان محض است؛ کار برای خدا و قدم برای خدا باشد.

وی با بیان اینکه شغل پزشکی و پرستاری و مجموعه کادر بهداشت و درمان، از شریف ترین شغل ها هستند، افزود: سه پایگاه در جامعه وجود دارد که اگر نباشند، مردم بی پناه هستند و این سه پایگاه مایه آرامش مردم هستند، اولی فقیه و عالم است، تا مردم را در زمینه معنویت و جهان بینی و اندیشه صحیح هدایت کند. دومین پایگاهی که جامعه با آن آرامش و امنیت را پیدا می کند، طبیبی است که در کار خود حاذق بوده و براساس علم و دانش و آگاهی خود این جایگاه را کسب کرده باشد. طبیب بودن به داشتن مدرک نیست، بلکه باید وجدان، مهارت، استعداد و روحیه طبیب بودن را داشته باشد. طبیبان باید مورد وثوق باشند، ما به پزشکان افتخار می کنیم اما در جمع اطبا، متاسفانه هستند افرادی که برای تجارت طبابت می کنند. البته در همه حوزه ها سواستفاده وجود دارد، اما مدیران و مسئولین ارشد هر دستگاهی امانتدار جامعه هستند، در مجموعه کادر بهداشت و درمان باید در حد اعلا نظارت شود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در زمان قدیم هم به مطب پزشکان و هم به محل کار قضات، محکمه می گفتند، محکمه یعنی ستاندن حق مظلوم، یعنی عادلانه حکم دادن. همانطور که قضات باید عادلانه حکم دهند، طبیبان نیز باید مشکلی از مشکلات مردم رفع کنند و زمانی دستگاه پزشکی موفق خواهد بود که مشکل بیماری را در جامعه حل کرده باشد، وگرنه بیمار هر هفته به پزشک مراجعه کرده و همیشه دارو مصرف می کند و همیشه بیمار است و تکرار مکررات... بنابراین، یکی مساله تعهد علمی و دومی تشخیص صحیح و سومین مورد نسخه درست تجویز کردن و در نهایت اخلاق پزشکی است تا بیمار روحیه خود را نبازد، تلقین یاس کشنده است و بیماری که از همه جا مایوس شده و به طبیب پناه آورده، طبیب باید مامن پراز آرامش او باشد. طبیب باید هم مشکل روحی و هم جسمی بیمار را رفع کند و هم اینکه معیشت او را به خطر نیندازد. گاهی طبیب حاذق است، اما دنیایی از تکبر و خودخواهی است و با ژستی با بیمار رفتار می کنند که گویی خدای مردم هستند. بنی آدم ذاتا شایسته احترام است، به صنف نیست، چه دانشمند چه غیردانشمند، باید در برخورد با هر انسانی، با کرامت و انسانیت برخورد کند. بنابراین، مثلثِ طبابت و حذاقت و کرامت کار طبیب را تکمیل می کند و از طبیب، یک چهره شاخصِ قابل احترام می سازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: از طرفی، هرکسی که در منصبی قرار می گیرد، باید دست مردم را بگیرد و بلند کند. مسئولین منتخبین مردم هستند و باید برای خدمت به مردم با تمام وجود آمادگی داشته باشند.

وی درخصوص بنیاد بین المللی غدیر، تصریح کرد: بنیاد بین المللی غدیر در 400 شهر شعبه داشته و خدمات برجسته ای را در ایام غدیر در جامعه ارائه کرده و برنامه های فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و معرفتی برگزار می کنند که اثرگذار است. لذا در تمام وزارتخانه ها از قبل هم اینگونه بود که امام جمعه استان ها، نمایندگان بنیاد بین المللی غدیر بوده و وزرای فرهیخته ولایی نیز، افسران جبهه غدیر هستند و رسم این بوده که تیم بنیاد بین المللی غدیر خودشان به محضر وزرا می رفتند و مسئولینی که قرار است در این راه پرچم امیرالمومنین (ع) به دست گیرند را ملاقات می کنند و ان شاالله در این جبهه فتوحاتی را به محضر امیرالمومنین (ع) عرضه می کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: